״מה שקרה לנו בשבת של ה-7 באוקטובר זו התמוטטות טוטאלית. מחדל בסדר גודל קולוסאלי של כל מערכות הביטחון, השב"כ, המוסד, הצבא, אמ"ן והממשלה. שב״כ היה צריך לדעת שהמידע על היישובים והבסיסים הגיע מהפועלים שיצאו מעזה. אין פועל שיכול לצאת מהרצועה בלי רישיון מחמאס. וכשהוא חזר, תִחקרו אותו״. כך אומר בראיון מיוחד למוסף מעריב אל״מ במיל׳ יגאל כרמון, נשיא מכון ממר״י ומי שזמן קצר לפני המלחמה הזהיר וחזה אותה כמעט במדויק.

חיזבאללה מורתע? התיעוד המטריד שהציגו ראשי הרשויות לרמטכ"ל
10 ישראלים שוחררו היום משבי חמאס | זה סיפורם המרגש

ב־31 באוגוסט, קצת יותר מחודש לפני מתקפת חמאס, כתב כרמון: "לאחרונה הולכים ומתגברים הסימנים לכך שעשויה לפרוץ מלחמה נגד ישראל בספטמבר או באוקטובר 2023".

למה לדעתך התעלמו מהאזהרות?
“כי הציבור הישראלי שכח שהוא נמצא באזור של תרבות אחרת. לנו יש תרבות של חיים, ולהם יש תרבות של מוות. אפילו בהלוויות של לוחמים הכל אצלנו סובב על החיים, כמה אהב לרקוד, כמה דברים יפים עשה בחייו, ובהלוויות שלהם יש רצח בעיניים ויריות באוויר. השמאל טיפח חלומות על פרחים ושושנים וחיים משותפים, ואז בא חמאס וחטף לנו ילדים ונשים וקשישים והסביר בדרך הקשה שאין לו שום כוונות לחיות איתנו בשלום.

מה לא הבנו עד 7 באוקטובר?
“האסון הזה לא נפל עלינו משום מקום, הוא בא לאחר שנים שבהן מדינת הטרור קטאר, שתומכת בכל ארגוני הטרור בעולם, הזינה את חמאס, בתחילת דרכו ארגון קטן וקיקיוני ברצועת עזה, במאות מיליוני דולרים והפכה אותו לארגון עולמי בעל עוצמה צבאית משמעותית. בעזרת קטאר יש היום לחמאס טילים, נשק ותחמושת, עשרות אלפי לוחמים רוצחים ועיר שלמה מתחת לקרקע עם מאות קילומטרים של מנהרות מבוצרות".

הוא מוסיף: "ההבנה הזאת, שמחייבת פעולה מאסיבית נגד קטאר בכל המישורים, מוסתרת מהציבור על ידי ממשלת ישראל. נתניהו לא אמר מילה אחת נגד קטאר מראשית המלחמה וגם לא יאמר בעתיד, כי בלי אישורו כל הכסף הזה לא היה נכנס וכל עוצמתו הצבאית של חמאס לא הייתה נבנית וחמאס לא היה מסוגל לבצע את מתקפת 7 באוקטובר. לכן יש לו עניין להסתיר את תפקידה של קטאר ולהעניק לה את המעמד המזויף של מתווכת ומסייעת בעסקת החטופים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

“הודות לראש הממשלה שלנו יכולה קטאר לחגוג את חילוצה ממעמד מדינת הטרור שבנתה את חמאס למעמד של מתווכת צדיקה. חמור מזה, נתניהו מעולם לא התלונן על אירוח מפקדי חמאס בדוחא לא לפני ולא אחרי 7 באוקטובר, ולפי דיווחים מנע פעולה משמעותית שהייתה יכולה לשנות את כל המלחמה בעזה. זאת האמת וחייבים להגיד אותה לציבור, משום שגם אחרי העסקה הראשונה הנוכחית, עדיין יש לנו למעלה מ־150 חטופים בשבי, ועשרות אלפי רוצחי חמאס במרחבי רצועת עזה".

״כל עוד קטאר תמשיך לממן את חמאס, מאות אלפי המפונים מצפון עזה לדרומה לא יחזרו לעולם לעזה. ואם יחזרו, יסבלו מהפצצות חוזרות ונשנות שיבריחו אותם מחדש. גם הפליטים שלנו לא יחזרו לנגב המערבי בשנים הקרובות, כי לא יהיה בו ביטחון. רק אחרי 15 או 20 שנה הם יפסיקו לירות עלינו, כי הירי הישראלי המאסיבי יכריע אותם. כל הדיבורים על היום שאחרי מיותרים, כי אין היום שאחרי. הוא לא קיים. הרעיון האמריקאי להעביר לעזה את אבו מאזן הוא אשליה, כי הוא לא ילך. ואם ילך יהרגו אותו. גם מצרים לא רוצה לשמוע על האזור הזה. עזה היא שטח חמאס, וכדי להשמיד אותו ייקח שנים".

הריאיון המלא מחר במוסף סוף השבוע של מעריב