פיגוע ירי בירושלים: הרב אלימלך וסרמן בן ה-73, חנה איפרגן וליביה דיקמן בת ה-24 נרצחו, שלושה אחרים נפצעו קשה, שניים בינוני ואחד קל. על פי החשד שני מחבלים ביצעו ירי ממוקד על ידי M16 לעבר תחנת אוטובוס בשדרות ויצמן שבשכונת רמות, בכביש המוביל לתחנה המרכזית בבירה. חמאס לקח אחריות לפיגוע. מאוחר יותר, רכב דרס שני לוחמי מילואים בבקעת הירדן והם נפצעו באורח קל, המחבל נוטרל. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי בביה"ח.

האיש שחזה את הטבח בדרום: ״האסון לא בא אלינו משום מקום״ | מיוחד
שחרור כל החטופים תמורת הפסקת הלחימה? זה מה שקוראי מעריב חשבו | סקר גולשים

כוחות גדולים, ולוחמי מג"ב שפועלים ברחבי ירושלים הוזנקו למקום, תוך זמן קצר חוסלו שני המחבלים בזירה על ידי אזרח חמוש וחייל שהיו במקום. הכוחות מבצעים סריקות נרחבות כדי לשלול אפשרות להימצאות מחבלים נוספים. השניים, תושבי מזרח ירושלים, וכוחות הביטחון בודקים כיצד הם הגיעו למקום והאם היו סייענים. במסגרת ניהול החקירה, יגיעו כוחות הביטחון לבתיהם שלך המחבלים, יבצעו מעצרים של בני משפחה של המחבלים ולדעת האם היו מודעים לכוונותיהם.

פיגוע ירי בירושלים (צילום :דוברות מד"א)

חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת הפיגוע: "בוקר קשה לכולנו. תנחומים למשפחות. רפואה שלימה לפצועים, וחיבוק גדול לגיבורים שהצילו כאן חיים. האירוע הזה מוכיח שוב כמה אסור לנו להפגין חולשה, כמה צריך לדבר עם החמאס רק דרך הכוונות, רק דרך המלחמה. בחמאס נלחמים. יש לנו משטרה חזקה, יש לנו צבא חזק, אבל אין שוטר בכל מקום ולכן במקום שיש נשק אזרחי, זה יכול להציל חיים".

בתוך כך, הפלסטינים טענו כי כוחות הביטחון פשטו על בתי המחבלים מהפיגוע בירושלים ועצרו את בני משפחותיהם.

כוחות הביטחון נכנסים לבתי המחבלים במזרח ירושלים (צילום :רשתות ערביות)