ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (שבת) לאנשי המוסד שנמצאים בקטאר לצורך קיום המשא ומתן לחידוש ההפוגה, לחזור לישראל. בעקבות "המבוי הסתום במו"מ ובהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא לשוב ארצה", נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה. 

צה"ל צפוי לפעול משמעותית ביעדים חדשים, דיווחים על מו"מ בקטאר לחידוש ההפוגה| עדכונים שוטפים
מצמרר: כך גילו בישראל על גורלם של חלק מהחטופים בעזה

נתניהו האשים את ארגון הטרור בהפרת ההסכם: "ארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו. כמו כן, הודה לגורמים המצרים והקטרים: "ראש המוסד מודה לראש ה-CIA, לשר המודיעין המצרי ולראש ממשלת קטר על השותפות במאמצי התיווך האדירים אשר הובילו לשחרורם של 84 ילדים ונשים מרצועת עזה בנוסף ל-24 אזרחים זרים".

לאחר החזרה ללחימה, כוחות צה"ל פועלים כעת בשני מוקדים עיקריים - השכונות המזרחיות בצפון הרצועה, ופאתי חאן יונס בדרומה. כמו כן, חל שינוי בהנחיות לתושבי השכונות ג׳בליה, ס׳געיה וזיתון, שבה צה״ל טרם פעל באופן משמעותי.

ההנחיות הן לנוע לכיוון מערב ושכונות דרג׳ ותופח, ולא מעבר לדרום הרצועה כפי שהיה בשלב הראשון. בדרום הרצועה, ההנחיות כרגע הם לתושבים שגרים באזורים הנמצאים בעיקר בפאתים המזרחיים של חאן יונס , שסמוכים יחסית לגבול עם ישראל. בהם ח׳רבת ח׳וזאעה, עבסאן ועוד, כאשר הנחיית הפינוי היא בעיקר לעיר רפיח. הלחימה צפויה להתעצם ביממה הקרובה.