ראש הדסק לענייני ערבים של "חדשות 13", צבי יחזקאלי, התייחס היום (ראשום) בשיחה עם אראל סג"ל ברדיו 103FM להתנהלות חמאס על רקע תום הפוגת האש. "אם אני בחדר התדריכים של חמאס, אני רואה וי גדול על כל עניין החטופים, והחברה הישראלית נתנה את הפידבק כפי שרצינו שאפשר להפעיל אותם דרך הרגש. כשהם רואים משפחות שמבקשות שחרור חטופים, הם אומרים שהם נגד הפסקת האש", סיפר.

היום ה-58: קרבות עזים בשכונות במרכז העיר עזה, חגורות אש בצפון הרצועה | עדכונים חיים
הזוועות נחשפות: ה"טיימס" הבריטי פרסם תחקיר על מעשי האונס של חמאס 

עוד טען: "מבחינת חמאס היה מהלך מוצלח של שחרור האסירים. עכשיו כל השאלה האם מכונת המלחמה הישראלית תשים את הרגל על הצוואר. לטענתי ולצערי, 60 אחוז מכוחו של חמאס עדיין מתפקד".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהמשך, הבהיר: "חמאס קיים, בדרום הרצועה בוודאי וגם בצפונה, הסיפור עוד לא נגמר, יש לו עוד עומקים. העבודה עוד רבה, הסיפור לא גמור, ואנחנו ב־40 אחוז מהדרך. רואים את המשחק של איראן, כטב"מ מסוריה, החות'ים, עושים את ההטרדות שלהם. מי שגר בצפון ולא יכול לחזור ליישובים וכל מי שנמצא שם אומר שיש מלחמה ולא ניתן לזוז על הגבול".

הוא הסביר: "הסיפור מוכרע באיך התחלת אחרי 7 באוקטובר. לא באמת ניצלנו את כל המנופים. באנו בכוח שנראה ברוטלי, ולאט סינוואר הבין שהוא יעצור את זה בזמן. אנחנו מתייחסים לחמאס כארגון שהשתלט על עזה. אם היו מיליון וחצי בני ערובה, הם היו עושים הפיכה". 

תיעוד מפיצוץ המטה המודיעיני של חמאס, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

על עסקת החטופים שנבלמה, אמר יחזקאלי: "בצער רב נאלצתי להיות בעד העסקה כי הלב שלי אומר שצריך להחזיר את החטופים אך זו עסקה רעה, הייתי מצפה שאחרי 3-4 שבועות של לחץ צבאי סינוואר יהיה במקום אחר. הלחץ הצבאי עשה עסקה שהיא יותר טובה לחמאס. אם הכיוון זה ללכת ולעשות בדרום הרצועה יותר ממה שעשו בצפון, הדיון הוא לא אם ההפסקה טובה או לא אלא מה כיוון ההתקדמות. לא תוכל להוציא את האלמנט החמאסי מתושבי עזה. זה המלכוד. כמה שלא נהרוס בעזה, צריך להגיע למצב בו שמים אקדח לכל תושבי הרצועה. הכל ייגזר מאיך שנשאיר את עזה, אנחנו במהלך קיומי".