סמל  בנימין בנג׳י יהושע נידהם, בן 19, לוחם בגדוד 601 של הנדסה קרבית, תושב זכרון יעקב, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. הוא הותיר אחריו הורים וחמישה אחים. בנימין נולד באנגליה, ועלה לארץ עם הוריו כאשר היה בן 8. אורלי נידהם, אחותו הגדולה, מספרת ל״מעריב״ אודות אחיה: ״אתמול בלילה, אבא שלי התקשר אליי לספר לי על כך שבנג׳י לא איתנו יותר, ואין דרך לתאר או לעכל את הכאב הזה. אנחנו לא יכולים להאמין שהוא לא איתנו יותר. אנחנו שבורי לב, כי הוא חלק מאיתנו, אך באותה העת גם מאוד גאים בו״, סיפרה. ״אנחנו 6 אחים, ובנג׳י היה הקטן ביותר, התינוק שלנו״.

״הוא היה אדם נפלא, בוגר, מצחיק, מלא בחיים, חמים, נעים ואוהב. הוא אהב את החיים ואת המשפחה, והיה אדם שרצה רק לעשות טוב בעולם.  הוא אהב להיות עם החברים ועם המשפחה, לעשות כיף, לטייל, לראות את העולם ולחוות חוויות חדשות. נתגעגע אליו אנושות. הוא נהרג על קידוש השם בעת שהגן על המולדת שכל כך אהב. הוא נשמה טהורה. הוא חונך על ערכי הציונות, שהובילה בזמנו את ההורים שלי לעלות לארץ, מתוך הבנה שישראל זה המקום הטוב ביותר ליהודים בעולם״, תיארה. 

״בנג׳י רצה לצאת להגן עלינו, היה גאה להיות בצבא, ולהגן על היהודים ועל המולדת. הוא היה גיבור בן 19, שרק סיים את ההכשרה הצבאית שלו, והתגייס לא מזמן. על אף זאת, הוא הרגיש מוכן ורגוע להיכנס להילחם בעזה, והיה בוגר כהרגלו. בשישי האחרון, לפני שנכנס ללחימה בעזה, דיברתי איתו בפעם האחרונה. הוא אמר לי שאין מה לדאוג לו, שיהיה בסדר ושהוא אוהב אותנו. נתגעגע אליו ונעשה הכול כדי להזכיר ולזכור אותו כפי שהיה - מלא חיים ותשוקה. נאחז לעד בזכרונות שלנו איתו״. 

סמל  בנימין בנג׳י יהושע נידהם ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סמל בנימין בנג׳י יהושע נידהם ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

הילארי ארנון, המחנכת של בנג׳י במהלך התיכון מספרת עוד ל״מעריב״ אודות דמותו הייחודית: ״הייתי מחנכת של בנימין 3 שנים בתיכון המושבה בזכרון יעקב, שסיים ללמוד בקיץ 2022. מבחינתי הוא עדיין קטן, הוא לא אמור היה למות כל כך צעיר״, אומרת. ״זה נשמע קלישאה, אך בנג׳י היה ילד מיוחד באמת. הוא היה עם לב טוב, מלא בחן.  הנשים בבית ספר היו קוראות לו ׳צ׳ארמר׳, כי הוא תמיד ידע כיצד להתנהג. הוא היה שובב אבל אף פעם לא חוצפן, ואי אפשר היה לכעוס עליו כי כל שיחה הייתה נגמרת בסוף עם חיוך איתו".

"הוא היה נוהג להתאמן באגרוף קיקבוקס, היה פעיל בתנועת הנוער ׳מכבי הצעיר׳ במושבה, והיו לו המון חברים טובים לאורך השנים. הוא היה ילד מאוד חברותי, אהוב ואהוד. כל האחים שלו היו קרביים, אז גיוס ללוחמה זה היה מובן מאליו עבורו. היו לנו הרבה שיחות על העתיד שלו ועל השירות והוא ידע שיהיה בשירות קרבי, ללא סימן שאלה בכלל. מקווה שאנשים יזכו לראות את האור שהיה בו״.

אלי אבוטבול, חבר של המשפחה של בנימין עוד ספד: ״בנג׳י, תושב המושבה נפל בהגנה על המולדת בקרבות ברצועת עזה. הוא היה בן למשפחה ציונית מדהימה שעלתה לארץ למעלה מעשור והשתקעה במושבה שלנו. בנג׳י ז״ל בן למשפחה של כמה לוחמים שאהבת הארץ היא משמעותית עבורם וההקרבה היא אינסופית״.

במועצת זכרון יעקב הוסיפו ואמרו: "בנג'י, בוגר תיכון המושבה, היה חלק מרכזי מחברת בני הנוער במושבה ואהוב על חבריו והצוות החינוכי. בנג'י התאמן באגרוף וזכה להישגים רבים בתחום זה. ליבנו עם המשפחה, משפחה ציונית אוהבת ישראל, שהשתקעה בזכרון יעקב. יהי זכרו ברוך".

הלוויתו של בנימין יהושע (בנג׳י) נידהם ז״ל תתקיים ביום שלישי 5.12.23 בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין זכרון יעקב . הציבור מוזמן לכבד את זכרו ואת המשפחה בהנפת דגלי ישראל לאורך רחוב האורנים.