זעם בלבנון על חמאס: לאחר שאמש פרסמה תנועת חמאס בלבנון קריאה לגייס נערים פלסטינים במדינה כחלק מהמאבק נגד ישראל, היום (שלישי) נשמעו תגובות זועמות בארץ הארזים נגד ארגון הטרור. 

הפוליטיקאי הנוצרי ג'ובראן באסל, שנמנה עם המחנה המזוהה עם חיזבאללה, תקף בחריפות את הארגון וכתב: "אנו דוחים את ההודעה של תנועת חמאס על הגיוס, והזמנתם של בני הנוער הפלסטינים להצטרף אליו. כל פעולה חמושה משטח לבנון היא התקפה על הריבונות הלאומית של המדינה. אנו זוכרים את הסכם טאיף משנות ה-90 ואת הצורך בהוצאת הנשק הפלסטיני ממחנות הפליטים, וגם את הסכם קהיר, שמאז 1969, נותן לגיטימציה לפעולה חמושה של פלסטינים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נער לבנוני התומך בחמאס (צילום: MAHMOUD ZAYYAT AFP via Getty Images)
נער לבנוני התומך בחמאס (צילום: MAHMOUD ZAYYAT AFP via Getty Images)

מאז שפרצה המלחמה בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, גבול הצפון לא שקט, וצה"ל מתמודד למעשה עם חזית גם בגבול לבנון. לאורך החודשיים האחרונים ארגוני הטרור בארץ הארזים כמו חיזבאללה וסניף חמאס במדינה פתחו ב"מלחמת התשה" נגד ישראל, בזמן שצה"ל נלחם ברצועת עזה נגד ארגון חמאס.

בתוך כך, ארגון החמאס בלבנון הכריז אמש על הקמת "חלוצי מבול אל-אקצא" ויוצא בקריאה לגייס צעירים פלסטינים החיים במדינה. בכרוז שהופץ ברשתות החברתיות בשפה הערבית, נכתב: "בני עמנו הצעירים והגיבורים הצטרפו להתנגדות והשתתפו בעיצוב עתיד עמכם ובשחרור ירושלים ומסגד אל-אקצא".

עוד נכתב בכרוז כי הקריאה לגיוס מתבסס על "הדגשת תפקידו של העם הפלסטיני בהתנגדות לכיבוש בכל האמצעים הזמינים והלגיטימיים בהמשך למה שהושג ב'מבול אל-אקצא, ואיתנותו הסבלנית של עמנו הפלסטיני, ההתנגדות האמיצה וההקרבה של אנשינו".