שר האוצר בצלאל סמוטריץ', התראיין הבוקר (שלישי) ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס להמשך המלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי חמאס בישראל. "אנחנו משמידים את הרוע הנורא הזה של חמאס דעאש מעזה, אנחנו מסירים את האיום שנשלח מעזה לאזרחי ישראל, מחזירים את השקט ואת הביטחון לתושבי הדרום ולא רק להם, גם לצפון. זו המשימה וזה האתגר וזה מה שיבטיח שהקורבנות לא היו לשווא, הנופלים והלוחמים והמשפחות", ציין. 

הותרו לפרסום שמות חללים; מטח למרכז והשפלה - פגיעה ישירה בחולון
"אין לך טיפת יושרה": עימות חריף בשידור בין חיים רמון וינון מגל

עוד הוסיף כי "המלחמה בעזה מתקדמת בצורה יוצאת מן הכלל, התחלנו מנקודה מאוד נמוכה והמערכת התעשתה מאוד מהר, מכונת מלחמה משומנת. המערכת גם לומדת להאמין בעצמה, משהו שהרבה מאוד שנים לא היה. אתה רואה התעוררות מדהימה בעם ישראל, הגיבוי הענק שהעורף נותן, כמה משרתי מילואים".

הוא העביר מסר לארגון הטרור חיזבאללה שנמצא על הגבול הצפוני: "אנחנו לא יכולים לאפשר לאיומים ולמפלצות כאלה להתחבא לנו מאחורי הגדר, להאכיל את המפלצת ולחשוב שהיא תישאר שם. זה התפוצץ לנו בפרצוף והתפכחנו. אנחנו שם בכל הכוח וחיזבאללה מבין מצוין שאם הוא יעז אז הוא יהיה הבא בתור, ונשטח את ביירות ונשטח את לבנון".

על הצורך שבהסרת האיום, אמר: "עזה אירוע מורכב ואין ספק שחזבאללה מורכב יותר. אנחנו מחוייבים להסיר את האיום גם מתושבי הצפון, להחזיר קרוב ל-70 אלף איש שכרגע גולים בארצם, מציאות לא נורמלית שלא יכולה להימשך יותר מדי זמן. הם צריכים לחזור הביתה ולהרגיש ביטחון בלי איום מעבר לגדר ביניהם.  אני חושב יש הבנה. אין מישהו במדינת ישראל שחושב שאנחנו יכולים לאפשר למציאות על הגבול עם לבנון לחזור לימים שלפני ה-6.10".

בנושא הכספים הקואליציוניים, אמר: "אני לא רוצה להיכנס גועל נפש הזה. כן יש ביהודה ושומרון חצי מליון מתיישבים והם צריכים תרכיבי ביטחון, לא אני אמרתי את זה, צה"ל אמר את זה, מערכת הביטחון אומרת את זה ואנחנו נתקצב אותם כי אנחנו לא מפלים בין אדם לאדם. אנחנו עושים כיתות כוננות בכל הארץ ואנחנו עושים כיתות כוננות ביהודה ושומרון. 

עריכה: אריק ברחד