יצרנית הנשק והמוצרים הצבאיים האמריקאית "ריית'און" ערכה ניסוי מוצלח ב"רכב ההרג האקסאואטמוספרי" שלה, שנועד להגן על ארצות הברית באמצעות יירוט ונטרול טילים בליסטיים ארוכי טווח במסלול נמוך סביב כדור הארץ.

קטאר וישראל מנהלות מגעים חשאיים על עסקת חטופים נוספת | דיווח
עדות התיאלנדי נתנה בשורה משמחת למשפחת החטוף, אבל חשפה מחדל אחר

הנשק בעל הכוח הקינטי השמיד בהצלחה טיל בליסטי לטווח בינוני במהלך ניסוי של הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים ופיקוד הצפון של ארצות הברית שנערך אתמול באזור האוקיינוס השקט.

"ניסוי זה מוכיח שמערכת ההגנה מפני טילים בליסטיים של ארצות הברית מבצעית, אמינה ומוכנה להגן על המדינה", אמר ווס קרמר, נשיא "ריית'און".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"רכבי ההרג של 'ריית'און' השלימו כעת בהצלחה כמעט 50 יירוטים בחלל, מה שמדגיש את המומחיות והיכולת שלנו לתכנן ולפתח מערכות אלו כדי להביס את האיום המתפתח", הוסיף.

הנשק, הידוע גם בשם "EKV", הוא רכיב יירוט של המיירט הקרקעי וחלק ממערכת ההגנה הקרקעית של "Midcourse". הוא נעזר בחיישנים מרובי צבעים, מחשבים מתקדמים ומנועי רקטות המסייעים לו לתמרן בחלל כדי לנטרל את האיום.

"ריית'און" אמרה כי היא מפתחת כעת מיירטי טילים בליסטיים מתקדמים ורכבי הרג שיגנו על ארצות הברית ובעלות בריתה עם "יכולת הגנה חזקה יותר מפני טילים נגד איומים נוכחיים ועתידיים".

עם זאת, היא לא ציינה האם הנשק יוכל להגן על ארצות הברית ובעלות בריתה מפני איומים היפרסוניים רוסיים וסיניים.

יצוין כי ארצות הברית משתרכת מאחור במירוץ ההיפרסוני, בעוד מעצמות אחרות מוסיפות את הנשק החדש לשדה הקרב המודרני.