צה"ל התיר לפרסום הבוקר (חמישי) כי רס״ר במיל' אלישע לוינשטרן, בן 38 מחריש, לוחם שיריון בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. לוינשטרן הוא הלוחם השביעי מישיבת ההסדר ירוחם, שנפל במלחמת "חרבות ברזל".

בכירי חמאס בלחץ? סוגיית "היום שאחרי" מטרידה את ארגון הטרור
"בחיל האוויר יש הרבה יוהרה": ליברמן בביקורת על מדיניות צה"ל | ראיון מיוחד

בישיבה ספדו לו: "בנר שביעי זה של חנוכה, קיבלנו בשורות קשות מנשוא. הנר השביעי ניטל מאיתנו. האור המזהיר של הרב אלישע היקר נדם. הרב אלישע, תלמיד מחזור י"א, היה תמיד תלמיד הישיבה ממש, גם אם היה רוב זמנו מחוץ לכותלי בית המדרש. אנחנו עוד זוכרים איך בדבקות, שנה אחרי שנה, אלישע הגיע בכל ראשי השנים, עם כל משפחתו הנהדרת, לתפילות בישיבה".

"הרב אלישע היקר, האור שלך מאיר ועדיין זוהר במלוא פשטותו ויפעתו בתוכנו. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהיטיב את נרות יראת השמים המחייכת, את הלמדנות האהובה, את הארת הפנים הפשוטה והמחממת שלך, ולהעלות אותם תמיד על לוח ליבנו, בדיבורים של קודש בבית המדרש ובכל מרחבי העולם הזה".

לפני פחות מחודש כתב לוינשטרן בפייסבוק: "מאחר שהמטרה של חמאס היא ניצחון תודעתי ופסיכולוגי והחלשת החוסן הלאומי והחברתי של ישראל, אני מרשה לעצמי להניח כמעט בוודאות שהם יהרגו חיילים שלנו תוך כדי הפסקת אש, כדי להעמיד את ישראל בפני דילמה נוראית: האם לאפשר למחבלים להרוג את חיילינו ללא תגובה, או לעצור את הפסקת האש ובכך לגזור על החטופים שעמדו להשתחרר את המשך השבי. כך או כך, חמאס ירשום לעצמו ניצחון תודעתי נוסף. בינתיים נשאר לנו רק להתפלל שהעסקה ההזויה הזאת לא תתקבל".

פנים אל פנים מול המחבלים: פעילות צה"ל בג'באליה ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

ישיבת ההסדר ירוחם, כאמור, איבדה בנוסף ללוינשטרן ז"ל שישה מבוגריה במהלך מלחמת "חרבות ברזל": גדעון אילני ז"ל, איתן פיש ז"ל, יקיר ידידיה שנקולבסקי ז"ל, אריאל אליהו ז"ל, ינון פליישמן ז"ל ואיתן רוזנצוויג ז"ל.

"כאב עצום"
הרב חיים וולפסון, ראש ישיבת ההסדר בירוחם, שוחח מוקדם יותר עם ינון מגל ועוזי רבי, בנוגע לנתון הכואב של מספר הנופלים מהישיבה.

הנופל ה-7 במספר מהישיבה
"אנחנו גם שואלים את זה כל הזמן ומנסים כל פעם אחרי כל מכה להתייצב ולנסות להבין מה קורה ולא מצליחים להבין וחוטפים מכה נוספת. אני לא יודע להגיד, זה באמת כאב עצום. יש לנו השבוע שני נופלים שהשאירו אחריהם שתי אלמנות ו־12 יתומים. כל אחד נשוי עם 6 ילדים והכאב עצום. תלמידינו, בוגרינו, מסתבר שהם לוחמים גם בגילאים מבוגרים מאוד בעזה בהרבה מאוד חזיתות ויש לזה משמעות, מלחמה שאנחנו מאמינים בה ויודעים שהיא חייבת להיעשות. שותפות של דם עם מדינת ישראל, ובכל זאת קשה לנו מאוד עם המחיר שהישיבה כרגע משלמת. באמת הזוי".

יש לך הסבר לאירוע הזה?
"אין לי הסבר. יש לנו הרבה בוגרים, ויש לנו הרבה בוגרים קרביים, ויש לנו הרבה בוגרים קרביים שנמצאים כרגע בעזה, אבל ביחס למה שמתרחש כרגע בעזה, אנחנו בסוף אחוז קטן מאוד מהלוחמים. יש המון לוחמים וזה לא מספק. הסטטיסטיקה לא עובדת פה. אנחנו לא יודעים".

האם אתה רואה במה שקורה עכשיו משהו שיכול להתיך את החלקים של החברה הישראלית לשלם אחד גדול טוב יותר?
"אני חושב שכולנו צריכים להיות קשובים לקולות המאחדים ולזרמי העומק המאחדים שאנחנו פוגשים עכשיו בעם ישראל. כולנו מרגישים גלים מאוד חזקים של אחדות והבנה של הצורך שלנו, של כל החלקים אחד בשני וניסיון לעלות מעל המחלק ומעל המפלג. אני מרגיש שזה לא סתמי. אני חושב שמלחמה מביאה אותנו לפגוש פתאום את המאחד ולפגוש את המקום שבו באמת אדם נותן את עצמו בשביל הכלל, בשביל אחרים וצריכים להבין שזה משהו עמוק יותר.

אני אומר כל הזמן לתלמידיי ולמי שמוכן לשמוע אותי שהסיסמה היפה 'ביחד ננצח', אפשר לקרוא אותה בשני אופנים, אפשר לקרוא אותה 'בזכות הביחד ננצח' אבל אני קורא את זה גם מהכיוון השני, הביחד הוא יהיה הניצחון האמיתי של המערכה הזאת".