תשעה לוחמי צה"ל נפלו שלשום באסון הקשה בשג׳עייה. אחד מהם, הוא סא"ל תומר גרינברג ז"ל, שנחלץ לעזרת החיילים במקום שנקלעו למצוקה. 

ארבעה חטופים בפיר מנהרה: תרחיש האימים שגרם לאסון הכבד של גולני
"שמע ישראל" במסגד בג'נין: צפו בתיעוד המיוחד של חייל צה"ל

בתיעוד מרגש שהופץ היום (חמישי) נשמעים דבריו האחרונים, בעת שקפץ לחלץ תחת אש את הלוחמים שנפגעו. "אומר בשנית, חובר פלוגה לסמטה עבור", ציין בהקלטה המצמררת. 

עוד הוסיף: "בכל נקרה אני מגיע לסמטה עם פלוגה, פורץ רגלית ונכנס אליכם פנימה". בשלב זה, התבקש גרינברג להמתין, ועל כך השיב: "אני כאן אומר בשנית עם כל הגדוד שלי, מה שצריך נעשה, לפנות, לכבוש יעדים, לבודד, רק תביאו משימות עבור".

פקודת ההתקפה של סא"ל תומר גרינברג ז"ל (צילום :דובר צה"ל)

האירוע הקשה החל בשעה 16:30 ונמשך כשעתיים וחצי. הקרב התרחש תחת צוות הקרב של גדוד 53 של חטיבת השריון שכלל כוח של חטיבת גולני ושל הנדסה קרבית. הכוח עסק בטיהור הקסבה בצפון מערב שג'אעיה, לאחר שבוע שבו הצליחו הלוחמים לחסל 350 מחבלים. רוב המתחם שטופל אמש היה נטוש, ובו נמצאו אמצעי לחימה רבים שהושארו על ידי מחבלי החמאס, זאת מלבד שני מבנים שאוישו על ידי מחבלים.

לפנות ערב נכנס כוח צה"ל לסריקה בתוך מתחם של שלושה מבנים צמודים וחצר, משני כיוונים, ומצא פיר במתחם. בתוך אחד המבנים שבמתחם הופעל מטען על הכוח, כשבמקביל אירע ירי מנשק M-16, כשבדרך כלל המחבלים יורים מנשק מסוג קלצ'ניקוב, שניתנים לזיהוי על ידי לוחמי צה"ל, ורימונים מצד המחבלים.

הכוח הראשון, ובו ארבעה לוחמים, נפגע והמשיך לנהל אש במבנה. הכוח שבחוץ ניסה להגיע למגע עם המחבלים, אבל בשלב זה נותק הקשר עם אחד הקצינים ולכוחות בפעולה עלה חשש הוא נחטף לפיר. מרגע זה, הכוח של גולני שהיה במרחב הפעולה פעל במהירות ובעוצמה. כל המפקדים הבכירים קפצו לזירה - מג"ד 53, סא"ל רועי ומג"ד סיירת גולני, סא"ל דוד, שזינק מגזרה שכנה, וכן מג"ד 13, סא"ל תומר גרינברג ז"ל שנפל בקרב.