לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו היום (שישי) נציגי צה״ל למשפחותיהם של רב״ט ניק בייזר ז״ל וסמל רון שרמן ז״ל, שנחטפו ביום שבת ה-7.10.23 על ידי ארגון הטרור חמאס, על כך שיקירם נרצחו בשבי וכי גופותיהם חולצו והוחזרו לשטח מדינת ישראל בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

הותר לפרסום: צה״ל חילץ מעזה את גופתו של אליה טולדנו ז״ל

מטעם המועצה המקומית להבים נמסר: "צער גדול עוטף הבוקר את קהילת להבים עם קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של החייל בן היישוב רון שרמן שנחטף לעזה. לבנו עם משפחת שרמן היקרה שקיבלה את ההודעה המרה ונערכת ללוויה הצפויה להיערך היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין ביישוב". עם זאת, ציינו כי השעה שנקבעה אינה סופית. "אנו קוראים לתושבים להיערך להתייצב עם דגלי ישראל מהכניסה ליישוב לאורך שד' תמר ועד בית העלמין". אביו של רון כתב הבוקר בפייסבוק כי הוא איננו. ואמו של רון, מעיין, אמרה: "רון שלנו איננו. הוא בארץ, ההלוויה היום בלהבים".

בהתכתבות שנחשפה ברשתות, תועדה התכתבותו האחרונה של רון שרמן עם משפחתו - רגע לפני שנחטף לעזה.

ההתכתבות האחרונה של רון שרמן (צילום: צילום מסך)
ההתכתבות האחרונה של רון שרמן (צילום: צילום מסך)

ניק ז״ל, בן 19 מבאר שבע, נחטף בעת שירותו כנהג במת״ק עזה. רון ז״ל, בן 19 מלהבים, נחטף בעת שירותו כמש״ק תיאום וקישור במת״ק עזה, סמוך לגבול מעבר ארז. מצה"ל נמסר: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".

ממטה משפחות החטופים נמסר: "המטה מרכין ראש על הירצחו של רב״ט ניק בייזר ז"ל. אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת בייזר. רב״ט ניק בייזר, התגייס לצה״ל לפני פחות מחצי שנה (אפריל 23) ושירת במת"ק עזה. לניק היה חוש טכני וחלם על קריירה צבאית".

על פי מטה החטופים והנעדים, משפחתו של ניק מספרת כי מגיל 14 הוא החל לעזור בעסק המשפחתי: ״הוא הנדי-מן, יש לו ידיים טובות והתחביב שלו הוא לבשל. בשבתות הוא היה מכין לכל המשפחה ארוחות שף מושקעות.״ עוד הוסיפו במטה כי ניק אהב מאוד בעלי חיים ולהתנדב וכי משפחתו מספרת שהוא אהב תמיד לעזור לאנשים - הוא התנדב בעמותת באולינג באר שבע, באמצעות המשחק הוא סייע מאוד לילדים עם מוגבלויות.

משפחתו של ניק בייזר ז"ל ביקשה לבצע בדיקת זיהוי נוספת של בנם, כדי להיות בטוחים שזה אכן הוא. אמו של ניק סיפרה: "ניק, בן 19, למד בבית הספר של הקרייה למחקר גרעיני, הוא התגייס לשירות צבאי ונחטף מבסיסו ליד מחסום ארז, שם שרת במנהלת התיאום והקישור". להוריו קטיה ויבגני יש עוד בת. "הוא היה בחור עם חוש טכני משמעותי ורצה להתפתח בתחום הזה". הייתה לו חברה שביחד עם המשפחה פעלו רבות למען שחרורו לאחר שנחטף בשבעה באוקטובר ועתה הגיעה אליהם הידיעה על הרצחו.

עוד הוסיפה אימו: "ילד יפה, עם חיוך מדהים, אהוב המשאיר את חותמו בכול מקום בו נמצא, סיים לימודיו בתיכון מקצועי – עיבוד שבבי. ניק כ'אח גדול' דומיננטי ומוקף בחברים, תמיד מסייע ובולט בתמיכתו ובעזרתו לכל אדם, חבר ובעל חיים, היה פעיל בעמותת באולינג המסייעת לילדים עם מוגבלות, זאת לצד היותו ספורטאי ורקדן ברייקדאנס, קפוארה, טניס, טאקוונדו, סנוקר ועוד וגם שחקן נבחרת נוער של כדור סל. ביום שבת ה- 7 באוקטובר 2023, ניק נחטף מבסיסו באוגדת עזה ולא ידוע מצבו".

חיסול חוליית מחבלים בקיבוץ בארי על ידי כוחות שלדג. צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר הבוקר, צה"ל עדכן כי גופתו של החטוף אליה טולדנו ז"ל, שנחטף מהמסיבה ברעים, חולצה על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות נמסרה ההודעה למשפחתו.

התמונה של רון שרמן ז"ל בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]