במסיבת העיתונאים שנערכה אמש (שבת) השיב שר הביטחון יואב גלנט על שאלה שנשאל אודות תקופת שירותו בצה"ל במהלך חתימת הסכמי אוסלו, וחשף משהו שגילה במשרד הביטחון.

"אנחנו אמורים לנקות אחריהם? זה לא יקרה": בארה"ב מאבדים סבלנות כלפי ישראל
מתחת לאף של גנץ: באופוזיציה מכינים כבר ממשלה חלופית

"כשהסכמי אוסלו נקבעו הייתי מח"ט בג'נין, לפני ההסכמים הבאתי את המצב ממאות מבוקשים בשטח לקרוב לאפס", אמר גלנט, "יום אחד הודיעו לנו שיש הסכם אוסלו, נחתו במרחב החטיבה 500 שוטרים חמושים, עוד 5,000 ביו"ש ועוד 7,000 בעזה. לאסוף את זה מחדש זה כבר סרט אחר".

"כל מי שאומר לקפל את זה אחרת שיסביר איך מזיזים 12 אלף שוטרים חמושים. הדבר הכי משמעותי שראיתי ביהודה ושומרון כשחזרתי למערכת הביטחון אחרי 12 שנה זה כמות הנשק, מה שפעם עשו עם אבן, היום זה רובה, וזו תוצאה של הסכם אוסלו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מסיבת עיתונאים של נתניהו, גלנט וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
מסיבת עיתונאים של נתניהו, גלנט וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, התייחס שר הביטחון במסיבת העיתונאים גם לאירועים הקשים שהתרחשו במהלך סוף השבוע: "כשר הביטחון אני נושא לאחריות כל מה שקורה במערכת הביטחון, במלחמה הזו, גם להישגים וגם למחירים וגם לטעויות הקשות. כך היה גם באירוע של אתמול, אירוע שחיילי צה"ל לא התכוונו להגיע אליו אבל כתוצאה משגיאות קשות הגענו אליו. בשעות האלו צה"ל סיים תחקיר ראשוני, המפקדים יעבירו אותם לחיילים ואני מקווה שהם יוטמעו, מדובר במערכת שנמצאת במלחמה, והיא נמצאת בכל רחבי רצועת עזה".
 
"שכונת סג'עייה היא שכונה של טרור משם החלה המתקפה של ה-7 באוקטובר", הוסיף, "כוחות צה"ל לחמו שנים בשכונה זו, הקרבות שם תמיד היו קשים. הפעם הטרור נוכח בכל סמטה ובכל בית, בובות ממולכדות כדי שחיילים יגיעו וינסה להתחקות אחריהם, טייפ שמופעל עם זעקות של תינוקות, אלו דברים שקרו וקורים בכל פעם, וצריך להבין את הנסיבות שחיילים פועלים בהן".