חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) תקיפות עזות בדרום לבנון, כאשר במדינה דיווחו על תקיפה נרחבת ופיצוצים. כמו כן, נשמעו אזעקות בקריית שמונה. הלבנונים מציינים כי עוצמת תקיפות כזו בדרום לבנון לא נראתה מאז מלחמת לבנון השנייה.

דיווח דרמטי: צה"ל גיבש תוכניות לפלישה לדרום לבנון
בלבנון חוששים: "נתניהו יהפוך את צרותיו האישיות לסיוט אזורי"

במסגרת האזעקות, שמונה שיגורים נורו במטח לעבר קריית שמונה ויישובי הסביבה. חמישה יורטו, שלושה נפלו בשטחים פתוחים. המשט דיווחה כי לא היו נפגעים, וכי נזק נגרם לרכוש.

מדובר במטח חריג שמגיע כזכור אחרי יום של עליית מדרגה בהסלמה בגבול הצפון: חוליית מחבלים שהותקפה על גדר המערכת ליד מטולה, ניסיון לשגר טילי קרקע אוויר ולפגוע במסוק (מאויש כמובן) של צה״ל וירי גם לעבר יישובים שלא פונו מאוכלוסייה - מעלות ויישובי האזור.

פיצוצים בקריית שמונה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כזכור, בתחילת השבוע דווח בעיתון "טיימס" הבריטי כי צה"ל גיבש תוכניות לפלישה לדרום לבנון, על אף הקריאות של בנות בריתה המערביות לאיפוק ומניעת הסלמה נוספת במזרח התיכון. עוד צוטט קצין בכיר בצה"ל שאמר כי "מה שקרה בדרום זה כלום לעומת מה שהם יכלו לעשות כאן. הדוקטרינה הישראלית היא לקחת את המלחמה לצד השני".

עוד ציין העיתון כי בקבינט המלחמה היה ויכוח פנימי מתחילת המערכה עד כמה ברצינות לקחת את האיום מצד חיזבאללה, המגובה בארסנל גדול של נשק שמספקת איראן. נתניהו מוזכר כמי שנמנע מפתיחת חזית חדשה, בעוד שר הביטחון גלנט הדגיש את הצורך בהשגת הרתעה.

כמו כן, בתחילת השבוע אמר שר הביטחון גלנט כי "כמו שאני רואה לאחרונה, אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש. זה יהיה מוטל עליכם. אנחנו לא מייחלים לזה, אנחנו לא רוצים להגיע למצב מלחמתי. אנחנו רוצים להחזיר את השקט. אם יגררו אותנו לאירוע אלים, בוודאי למלחמה - הם ישלמו מחירים מאוד כבדים. לא אנחנו פתחנו את המלחמה המוגבלת הזו בצפון. אנחנו נדע איך לחבר את ההישגים שלכם, לידי הישג אחר". 

הסרטון והתמונה בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]