מלחמת חרבות ברזל: בדיווח של עיתון ה'וול סטריט ג'ורנל' עלה, כי חמאס דחתה הצעה ישראלית להפסקת אש תמורת שחרור חטופים נוספים משבי חמאס. ראש השב"כ והשר לשעבר יעקב פרי שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב־103fm והתייחס לדברים.

"רפורמה יסודית": ראש המל"ל חושף באילו תנאים תסכים ישראל לשילוב הרשות הפלסטינית בעזה
הפספוס של נתניהו: מהו האינטרס העליון בעזה שראש הממשלה מוותר עליו?

"נכון שהכוחות הישראלים סוגרים אט אט על סינוואר, נכון שהוא בלחץ, נגיע בסופו של דבר גם אליו בהנחה שהוא עדיין ברצועה, אבל נצטרך לפתור את בעיית החטופים", טען בפתח הראיון. "הוא מתנהג כאילו שהוא לא בלחץ. מאז ההפוגות האחרונות, ישראל לא יזמה שום רעיון, בטח לא משהו שהיה מקובל על הצד השני. התשובה האחרונה מחמאס על פי התקשורת היא שאם נפסיק את הלחימה לחלוטין ונשחרר כמה אנשים מאוד בכירים, אולי יסכימו. זה מצב שישראל לא יכולה להסכים לו והוא לא יביא את החטופים הביתה". 

בהמשך, הדגיש: "אנחנו צריכים לנסות כל דבר אפשרי. יכול להיות שצריך ללכת קצת יותר רחוק. לטעמי עניין החטופים הוא קריטי. לטעמי, סוגיית החטופים דחופה יותר, בסדר העדיפויות החזרת החטופים קודמת. על פי התמונות שרואים באמצעי התקשורת, להוציא בעיית ראייה קלה ובעיית צליעה, מוחמד דף מתפקד לגמרי תקין. אם אני לא טועה, הוא אחרי 7-8 ניסיונות חיסול. דף הוא האיש שכל האכזריות באה ממנו. הוא איש חסר אנושיות, אכזר ללא תקנה, חיה, והוא גם נערץ על ידי הלוחמים שם".

"זאת הפתעה איומה בשבילי, כאב גדול על האנשים המצוינים שעושים עבודה יוצאת מן הכלל", התייחס ראש השב"כ לשעבר למתקפת הטרור של 7 באוקטובר, שהצליחה להפתיע את הזירה המודיעינית. "הם לקו בעיוורון. זה מחדל גם של השירות, גם של אמ"ן, גם של הצבא וגם של החלק הטכנולוגי. כל אותו מערך יצטרך להיבדק, אנשים טובים יצטרכו ללכת הביתה".

חיסול בכירי המערך האווירי של חמאס (צילום :דובר צה"ל)

על הסכמי אוסלו שנחתמו בזמן כהונתו כראש השב"כ, אמר פרי: "בדיעבד זה לא עבד, מי שמנסה לעשות את ההשוואה לאי העמידה באוסלו עושה עוול גם למצב הנוכחי וגם לתקופת אוסלו. זה היה רעיון חיובי, רק שהפוליטיקאים שלנו אז לא נהגו כפי שהיו צריכים לנהוג, והם חיסלו את הרעיון. במקום רעיון מדיני בונה, הוא הפך לכזה שהגביר טרור".