דניאל מזביץ, הניצול היחיד מאסון הנמ"ר שנפגע מטיל נ"ט ושבו נהרגו 11 לוחמים ב-31 באוקטובר, התייחס היום (שישי) לתקרית בפוסט שפרסם באינסטגרם בו כתב: "באסון נהרגו 11 מתוך 12 לוחמים גיבורים, נשארתי רק אני. מה שאתם רואים בתמונה זה הנמר שלי, או לפחות מה שנשאר ממנו אחרי האסון".

"היה מאמן וגורו": טל שועה נפל בקרב ברצועה
נשאר רק מכתש: כתבנו בביתו של סינוואר בלב ח'אן יונס | צפו

לדבריו, "את התמונה הזאת צילמתי בערך חודש אחרי האסון, אחרי חודש ששבועיים ממנו הייתי מורדם ומונשם במצב אנוש, כשאותם חבר'ה שעובדים על הנמר שלי נענו לבקשתי, שביום שבו אצליח סוף סוף לחזור לעמוד על הרגליים יתנו לי להגיע ולראות את הכלי, אותו כלי ששימש לי לבית כמעט חודש בשטחי כינוס, אותו כלי שישנתי בו יותר משישנתי בבית שלי בשנה האחרונה, אותו כלי שדאגתי לו יותר משדאגתי לעצמי וטיפלתי בו יום-יום כאילו היה הילד שלי, כדי שיחזיר לי וישמור עליי באותה מידה בשדה הקרב, והנה הוא שמר עליי".

"כשיצאנו למלחמה היה לנו ברור שבמלחמה כמו במלחמה יהיו פצועים והרוגים, אולי אפילו מהצוות שלנו, אבל זה לא הזיז לנו כי מול העיניים שלנו הייתה מטרה יותר נעלה והיא לשמור על הבית והארץ שלנו", כתב. "אבל את זה? את זה לא דמיינו בחיים, גם לא בסיוטים הכי גרועים שלנו. אני לא יודע איך דווקא אני נשארתי, אבל דבר אחד אני יודע וזו הסיבה ללמה נשארתי - להנציח את אותם 11 אריות שהיו לי לבית ולמשפחה שנייה לאורך כל הדרך. אחים יקרים שלי, הייתה לי הזכות והעונג להכיר כל אחד ואחד מכם - ליאור סימינוביץ, עידו עובדיה, פדיה מרק, רועי דאוי, עדי דנן, עדי ליאון, שי ארווס, הלל סולומון, ארז מישלובסקי, איתי יהודה ורועי סרגוסטי".

כאמור, באסון הנורא נהרגו 11 לוחמי גדוד צבר של גבעתי כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט ברכב משוריין מסוג נמ"ר, מה שהוביל לדיונים לגביו ועל כיצד הוא בנוי.