חבר הכנסת רם בן ברק, שהודיע לפני כחודשיים על כוונתו להתמודד על ראשות יש עתיד, תקף הבוקר (ראשון) את הממשלה והתייחס להתפתחויות האחרונות בלחימה ברצועת עזה. "הסימפטיה שלי לממשלה הזו שואפת לאפס, אני לא סובל אותם", הודה בן ברק בשיחה עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM. 

לקראת מתקפה משמעותית על הצפון? ההודעה החריגה של צה"ל

"זו מלחמה מורכבת ביותר, ואני לא חושב שיש איזשהו מקום בעולם שיש בו מלחמה כה מורכבת", אמר בן ברק בפתח דבריו. "מי שחשב שזה זבנג וגמרנו טעה. אני לא חושב שאנחנו מדשדשים. צה"ל עומד במשימה, ואין לנו ברירה אחרת לאור מה שקרה ב־7 באוקטובר. אנחנו לא נשלים עם הדבר הזה". 

עוד הוסיף: "אנחנו לא ארגון טרור, אנחנו לא רוצחים תאבי דם - אנחנו מדינה עם ערכים נורמליים, ובמסגרת הזו אנחנו עושים כמיטב יכולתנו. זה מקור החולשה במרכאות, אבל גם מקור החוזק. בשביל לנצח את אויבנו אנחנו צריכים ידידים חזקים וטובים כמו ארצות הברית".

כשנשאל אם הוא תומך במהלכי הממשלה בעת המלחמה אמר: "המערכים הצבאיים מנוהלים בצורה טובה, אפילו טובה מאוד. חשבנו שיהיו מחירים יותר גבוהים, אבל יש מחדל גדול בכל מה שקשור לשאלה איך נסיים את המלחמה, באיזו צורה, ומה יהיה ביום שאחרי. צריך מהר להתעשת, ולבוא עם תוכנית. לטעמי, אמור להיות שם שלטון פלסטיני שבהתחלה יתוחזק ויעובה על ידי כוח רב לאומי שיעזור לו להתבסס. אין דרך אחרת". בהמשך הודה חבר הכנסת בן ברק, ואמר: "הסימפטיה שלי לממשלה הזו שואפת לאפס, אני לא סובל אותם". 

בהתייחס להסלמה בצפון, אמר: "בעניין הלבנוני נצטרך לטפל בצורה כזו או אחרת. לא נסכים שחיזבאללה ישבו על הגבול. אנחנו נתעקש שכמו שיש תקומה בדרום תהיה תקומה גם בצפון. אנחנו רוצים את התושבים המצוינים שלנו בחזרה, ואנחנו נדאג לזה". 

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד, רדיו צפון 104.5FM.