מלחמת חרבות ברזל: ארגון הטרור חמאס הצהירו היום (רביעי), כי הם מכחישים את הצהרתו של דובר משמרות המהפכה האיראניים בנוגע למתקפת חמאס, כי מה שהיה ב-7 באוקטובר הייתה תגובה להתנקשות בקאסם סולימאני.

זה כבר ההסכם הקואליציוני השני שנתניהו פשוט קורע לגזרים | כספית
לסגור חשבון עם סינוואר: כך חיסול בכירי החמאס ישרת את ישראל במלחמה

"הדגשנו שוב ושוב את המניעים והסיבות למבצע שיטפון אל-אקצא, ובראשן הסכנות המאיימות על מסגד אל-אקצא", המשיכו בחמאס. "אנו מאשרים שכל פעולות ההתנגדות הפלסטיניות באות בתגובה לנוכחות הכיבוש והמשך התוקפנות שלו נגד עמנו וקדושותינו".

כזכור, משמרות המהפכה של איראן הצהירו מוקדם יותר היום, כי המתקפה של חמאס בשבת השחורה "הייתה אחת התגובות להתנקשות במפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני", שחוסל בעיראק בינואר 2020. בתוך כך, בטהרן שלחו מסר מאיים לפיו "על ישראל לחכות למתקפה הבאה".

תקיפת תשתית טרור של ארגון חמאס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

במקביל, בהודעה של משמרות המהפכה הייתה גם התייחסות לחיסול הבכיר ראזי מוסאווי, שהיה גורם משמעותי במנגנון העברת אמצעי הלחימה מהרפובליקה האסלאמית לחיזבאללה, דרך סוריה. בטהרן שלחו אצבע מאשימה לכיוונה של ישראל, כשגם על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעה על ידי ישראל.

בהודעה נמסר כי "ההתנקשות באחד היועצים לא תעכב את המשך המאבק בישראל, אנו מודעים היטב לסיבות ההתנקשות ונגיב בהתאם, בצורה ישירה ועקיפה באמצעות ציר ההתנגדות. התגובה תהיה נחרצת בזמן ובמקום הנכון".