בזמן שבישראל נמשכים המאמצים לאתר את מקום המסתור של בכירי חמאס, ובראשם יחיא סינוואר, בתקשורת הפלסטינית מנסים לשרטט את המסלול שעבר מאז ה-7 באוקטובר ולהסביר כיצד הכין עצמו לטבח. 

סינוואר מסרב עדיין לעסקה אבל הוא שוכח שיש לישראל עוד נשק בשרוול

לפי דיווחים פלסטינים, כאשר ישראל הכריזה על כוונתה להיכנס לרצועת עזה, סינוואר ובכירים נוספים בחמאס עזבו את העיר עזה והחלו לנוע לכיוון חאן יונס. לפי הערכות, סינוואר הועבר באחד מרכבי הסיוע, תוך שהוא מצליח להסתיר את זהותו, ומאז הוא ושאר בכירי ארגון הטרור שוהים במנהרות הפיקוד של חטיבת חאן יונס, מלבד כאלה הקשורת לזרוע הפוליטית של הארגון, עליהם הוא לא סומך ב-100%. 

במקום בו הוא שוהה מוחזקים, לפי הערכות בתקשורת הפלסטינית, כמה מהחטופים הישראלים, ומחבלי גדודי אל-קסאם שמטרתם לשמור על סינוואר במקרה שבו חיילי צה"ל יגלו את מקום המסתור וינסו להיכנס למנהרות ולחסלו. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מנהרות חמאס בעזה (צילום: רויטרס)
מנהרות חמאס בעזה (צילום: רויטרס)

במהלך הפסקת האש שהושגה במסגרת עסקת החטופים, הוא נעשה זהיר יותר, הפסיק לנוע ועצר את התקשורת עם גורמים חיצוניים. כעת, הוא מאמין כי הזמן עומד לצדו, וזאת בעקבות המהלכים האחרונים שאישר קבינט המלחמה, בהם אספקת דלק. בנוסף, סינוואר זיהה כי קיימות מחלוקות בצמרת הישראלית בנוגע ליום שאחרי המלחמה.

בעקבות כך, סינוואר מתכנן להאריך את הלחימה מעל הקרקע כדי לאלץ את הכוחות הישראליים לעזוב את רצועת עזה, מבלי שהשליטה ברצועה תועבר לגוף אחר. 

לפי הדיווחים הפלסטינים, סינוואר עוקב בדריכות אחר התקשורת הישראלית ומקבל את החלטותיו על סמך הדברים שהוא שומע. סינוואר סבור כי הישראלים רגישים במיוחד לכל אובדן של אחד מחייליהם בקרב, והוא מאמין, כך לפי אחד ממכריו שצוטט בתקשורת הפלסטינית, שהוא יכול לגרום לצה"ל לצאת מרצועת עזה לפני שיאותר מקום מחבואו. זו הסיבה, למעשה, שהוא ממשיך לדחות כל הצעה להפסקת אש. 

בתקשורת הפלסטינית מציינים כי סינוואר מאמין שאם ישראל תמצא את מיקומו, יהיה לו זמן לחשב את צעדיו מחדש. להערכתו, הישראלים יצטרכו לנהל משא ומתן על פתח דלתות הפלדה לפני שיחליטו אם להגיע עד אליו ולסכן חיילים. כמוצא אחרון, הוא סבור כי שבאמצעות החזקת השבויים הוא יוכל לקבל חסינות ולברוח למדינה אחרת במידת הצורך.