מלחמת חרבות ברזל: במהלך השבוע האחרון, מתגבר הירי של חיזבאללה לכיוון יישובי הגבול הצפוני, זאת על רקע התקדמות הלחימה ברצועת עזה. בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושוע בתוכניתם ב-103FM והתייחס למתרחש בצפון.

ברוח משפט אייכמן: תביעת הענק שישראל מכינה על טבח ה-7.10 | דיווח
"בשביל סמוטריץ', ה-7.10 הוא יום חג": חיים לוינסון עורר סערה

"יש כאן עליית מדרגה מיום ליום, כאשר לא מדובר כבר בגורמי צבא אלא ירי גם על אזרחים. אנחנו רואים כאן שלא שקט, זה מחד, ומאידך, אני חייב לומר לכם שאני מודאג מזה שאזרחים לא יכולים יותר להישאר במלונות והם עולים צפונה. הם רוצים הביתה, הם רוצים לראות את הבית, להריח את המטבח. אני הבוקר באתי בשאר יישוב, אני מודאג. המספרים מפחידים", טען בן מובחר.

לדבריו, "אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו, מחד נותנים ביטחון לצבא להמשיך ולעבוד מכאן כאשר האזרחים לא מפריעים, כפי שהבטחנו ומבטיחים כבר שנים. אנחנו רוצים לתת לצבא לעשות את מלאכתו, וזה כבר עבר לדרישה. אנחנו רוצים שקט, ביטחון, אנחנו רוצים להחזיר את הילדים למוסדות החינוך.

תיעוד מתקיפת תשתיות טרור ומחבלים בהכוונת לוחמי צוות הקרב (צילום :דובר צה"ל)

אני מציע שברגע שהדרג המדיני-ביטחוני יקבל את ההחלטה שהצבא יכול להשתחרר מאזור עזה, שחלק מהכוחות שלו יבואו עם ה־D ניינים לפה ופשוט לעשות את מה שעשו שם בין סג'עייה לבין היישובים שלנו, שיטחו את השטחים לגמרי, ניקו אותם מכל דבר".

"צריך לשטח הכול עד הליטני. כולם מחבלים, אף אחד הוא לא אזרח מכל מה שאתם רואים. להחריב את כל הכפרים. אלה לא כפרים, אלה מעוזי מחבלים של רדואן וחיזבאללה".

"לא עשינו צעקה בתקשורת כי אני גם משתדל לא להראות סוג של חולשה מול המאזינים שיש לנו בצד השני של הגבול. כל דבר שאנחנו מדברים וכל דבר שעולה לטלוויזיה ולתקשורת, הם הרי מאזינים להכול. כשהם רואים שהתושבים שלנו שהתפנו, ותדע לך, כל התושבים והילדים שלנו ביישובים הדרומיים שלנו, ואלה שהתפנו בסובב טבריה, נצרת, כרמיאל, התושבים שלנו חזקים.

אממה, אנחנו חייבים לחבר אותם קצת יותר קרוב לקהילה בשביל להפעיל את מוסדות החינוך. אלה ילדים שהולכים לבגרויות, אלה ילדים שחוו את תהקופה של הקורונה. אנחנו רוצים להקים מרכז חינוך שיתחבר עם היישובים הדרומיים שלנו שהם לא מפונים, עם התושבים שלנו שהם חלק מהקהילה שלנו, שהם נמצאים רחוק, לקרב אותם האחד לשני, לחבר אותם למורות ולמורים שמלמדים אותם".

עוד אמר: "חלק מהתושבים חוזרים בצורה מדאיגה. בתוכנית 'מגן הצפון' שקוצצה, הצלחנו למגן רק יישובים מ-0 עד 1. יש לך אוכלוסייה שגם קשה להם וגם אין להם את המיגון, אתה לא יכול להחזיר אותם הביתה, אבל הם חוזרים, עובדים בחקלאות".

"התושבים לא מאמינים יותר. איך הייתה הזליגה מ־1701? לאט לאט, עד שרדואן שרף את המכלים של בית אריזה במטולה, ירה לדוב"ב בכינון ישיר לכל מקום. הם עם נשקים. אלה פה, אלה כוחות אחרים לגמרי (מכוחות חמאס שהיו בדרום) וגם במספרים אחרים לגמרי.

כראש מועצה ותיק וכיו"ר אשכול של הגליל המזרחי של 18 רשויות, 180 אלף תושבים, אני אקרא לכל אלה שמבטיחים לנו את זה, לשבת מול הציבור ולשכנע אותו. אני ישבתי עם בנימין נתניהו במשגב עם אחרי אחד מהאירועים, אין אמון בהם, אנחנו לא מאמינים להם, אנחנו פשוט לא יכולים להאמין להם".

"אחרי מה שהיה ב־7 באוקטובר, הגליל, זה לא אותו דבר. מה שעברנו בעוטף עזה פגע בכל בית במדינת ישראל, בכל משפחה במדינת ישראל ואנחנו עוד לא נחשפנו להכול. מה אתה מצפה ממשפחות בכפר יובל, במרגליות שיגידו לבנים ולנכדים שלהם 'בואו, יהיה לכם לול ליד הבית שזה יהיה מקור הפרנסה שלכם?'

אני קורא גם לשר החקלאות וגם לבנימין נתניהו, תבואו עם בשורה לאנשים האלה שגרים על הגדר. תבואו עם בשורה שתתן להם ביטחון, גם כלכלי, וגם ביטחון אמיתי שהם יכולים להמשיך ולחיות ולגדל את הילדים שלהם כאן", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm