יו"ר ועדת חוץ וביטחון חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM אודות המלחמה הנמשכת, לאחר שאמש פרסם כי לתפיסתו הסתיימה מדיניות ההכלה של מדינת ישראל אל מול חיזבאללה. 

"לשטח הכל עד הליטני - כולם מחבלים": ראש מועצה בצפון באמירה חריפה
ככל שצה"ל מתקדם להשתלטות על הרצועה - גוברת לחימת הגרילה של חמאס

בפתח הריאיון אמר חבר הכנסת כי אם יש איזשהו בדל של מחשבה שמדינת ישראל יכולה 'לסיים את העבודה' בדרום, ולהשאיר את המצב בצפון כהוא זה טועה נחרצות: "כוח רדואן יושב ממש על הגבול, מתצפת, אוסף, ומסתובב חופשי. אנחנו לא יכולים לחכות שהדברים יסתדרו מעצמם, ומי שחושב ככה טועה ומטעה. אנחנו נצטרך לעשות כל מאמץ בכדי להרחיק אותם מהגבול באמצעים דיפלומטיים ובלחצים בינלאומיים, אבל אם זה לא יעבוד צריך להיות מוכנים למערכה נוספת. אני אומר את זה לא בשמחה רבה, אלא פשוט ככורח המציאות".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף: "אני לא יכול להביא מסר אופטימי ולהגיד 'כן, אנחנו נצליח', אבל אנחנו צריכים לזכור שכל האופציות על השולחן. בוודאי שהעדיפות הראשונה היא לעשות את זה מבלי להכניס את הצבא למערכה נוספת, אבל אם זה לא יסתייע? למה בכל זאת אני נותן פה איזשהו סיכוי? כי ידוע לכל מי שקצת מתמצא שנסראללה וחיזבאללה הם בעלי זהות כפולה – הם גם לבנונים, וגם עבד נרצה של איראן. לכן, מבחינה לבנונית דווקא יש שם לא מעט ביקורת על כל מה שחיזבאללה עושים, ומכניסם את לבנון לפוטנציאל של הרס כמו שרואים בעזה. אם זה לא יקרה אנחנו נצטרך לפעול".

כשנשאל האם מדינת ישראל ערוכה למלחמה בעזה אמר שהלחימה שם הרבה יותר קשה, אבל בניגוד לשמועות מדינת ישראל ערוכה אכן ערוך לכך. "הצבא מבין שהמצב בצפון הוא שברירי ולא מורידים עיניים מהזירה. הם מבינים שהדברים יתפתחו בכיוון השלילי בצפון. זו לא מלחמת ברירה, וזה לא שיש מישהו שבא לו להיות מצביא גדול, זה צורך, זה כורח הנסיבות, ובמובן הזה אנחנו מאוד ערוכים, יכול להיות שאפילו יותר ממה שהיינו קודם".

בהמשך נשאל מה דעתו על המצב המורכב בעזה לאחר למעלה מ־80 ימי לחימה ממושכים. הוא האזין לדברים ברוב קשב, ואמר: "בעזה ברור שאסור להגיע למצב של סבב נוסף. אנחנו צריכים להגיע להכרעה, זה מאוד לא פשוט. אי אפשר לתפוס את החמאסניק האחרון. צריך לחסל את צמרת החמאס, ולפגוע מכה קשה בטרוריסטים עצמם. לפגוע ביכולת השלטונית שלהם כדי שגם אם תקום שם מחר עירייה עם דגל חמאס על הגג את העירייה הזו אנחנו נצטרך להשמיד".

האם הציבור יכול לסמוך על הקשר בין חברי הקבינט? לדבריו, הוא עובד בצורה משכנעת, אבל בו זמנית צריך לשפר משהו בתקשורת הבינאישית "אנשים לא נשואים נשואים קתוליים, ולא צריכים לאהוב אחד את השני שם, אבל כשזה מתחיל לפגוע בעבודה הסדירה זה צריך להדליק נורה אדומה אצל כולנו. מרגישים מתחים לפעמים, וזה מיותר, וחבל מאוד. צריך לשמור על קבינט המלחמה".

בהמשך ביקש לגעת בהתנהלות השרים בממשלה, והדגיש: "אני מקווה מאוד שאנחנו נראה אחריות, לפחות מאנשים שמכירים את המילה הזו. שכל אחד יגיד מה התוכניות שלו, זה חשוב מאוד לכולנו כאזרחי המדינה. ראש הממשלה צריך לעשות סדר, ולא לתת לדברים האלה להתפתח. אני מצפה שכל מי שחושב שיש עליו אחריות יאמר זאת בקול רם, וגם יגיד מה התוכניות שלו. זה חשוב מאוד לכולנו כאזרחי המדינה. בראש ובראשונה חיילינו וקציננו צריכים לדעת שהם מונהגים על ידי מנהיגים שלא מערבבים בין מטרות אישיות למטרות לאומיות. כל אחד רואה קמפיינים שמנוהלים נגד כל מיני אנשים. הדברים האלה, עדיף שיבואו לעולם יותר מאוחר, ולא בזמן מלחמה. המדינה הרבה יותר חשובה מכל דבר אחר. אני עושה ואעשה את הכל בכדי לא להחזיר אותנו שוב לאותה הקלחת".

לסיום התייחס לסוגיית שחרור החטופים אמר: "אנחנו משתדלים לעשות הכל, וכמו שאמרתי להרבה משפחות חטופים - הפטפטת כאן היא מיותרת. אסור לתת תקוות שווא למשפחות, אבל צריך לתת להם את התחושה שנעשים כל המאמצים לשחרר אותם".

עריכה: עדן בן ארי