ישראל ממשיכה להגביר את התקיפות בדרום לבנון – ומשני צידי הגבול האזור נראה כשטח מלחמה לכל דבר. דובר צה"ל פרסם היום (ראשון) סרטון ובו נראות תקיפות משמעותיות שערך חיל האוויר במרחב רמיה הסמוך למושבים זרעית ושתולה שעל גבול הצפון. בסרטונים ניתן לראות כיצד המטוסים תוקפים תשתיות טרור, עמדות ומבנים צבאיים בשטח הכפר, אותו הגדיר צה"ל כ"מוקד טרור של חיזבאללה לצורך ביצוע תצפיות והוצאה לפועל של פעולות טרור". לטענת ישראל, חיזבאללה בצע משטח רמיה ירי לעבר היישובים הישראליים תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית במקום כמגן אנושי.

סטרוק שאלה: "יש טייסים שלא עוזרים מצפונית?"; וחטפה אש | ישיבת הממשלה הסוערת
"הייתי מהאנשים שגרמו למדינה להיחלש": גלית דיסטל כמו שלא שמענו | צפו

בתיעוד נוסף שהופץ ברשת נראו התקיפות משטח ישראל. ניתן להבחין בתקיפות חיל האוויר באופן ברור מהשטח הישראלי, הן בגלל היקפן והן בגלל הקרבה של האתגרים המותקפים לגדר הגדולה. 

גם בישיבת הממשלה היום תפסה המתיחות בגבול הצפון חלק ניכר מתשומת הלב, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי "אנחנו מכים בחיזבאללה מכות חזקות". בתגובה קרא לעברו השר ניר ברקת: "הציבור מאוד מוטרד מההתנהלות בצפון. יש תחושה שהפעולות בצפון נגזרות מהקונספציה של ה-6 באוקטובר. מאוד דומה ל'סבבים' שארעו בדרום לפני ה-7 באוקטובר. יש לנו הזדמנות נדירה להחזיר את ההרתעה בזירה הכי חשובה לנו - הזירה האירנית בלבנון. אם לא תהיה שם הכרעה ברורה - התושבים לא יחזרו והפסדנו את הצפון. חייבים להתעורר עכשיו. לשנות את הנוסחה - אני שומע פרשנים צבאיים מטעם שטוענים שהסבנו נזק אדיר לחיזבאללה בכך שהרגנו מעל 100 מחבלים שלהם. זו בדיחה. מישהו עדיין מחלל בחליל של הקונספציה הישנה. זה לא יעבוד ככה. חייבים לצאת כבר מהקונספציה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בין חלק מהיושבים בחדר התפתח עימות. "שום קונספציה", השיב נתניהו, "אנחנו תוקפים הרבה יותר ממה שחושבים. ברקת ענה: "יש תחושה שקבינט המלחמה מורכב מאנשי הקונספציה שעדיין תקועים בקונספציה הישנה ולא מבינים את גודל האירוע. תתעוררו כבר מה-6 באוקטובר. בצפון אנחנו צריכים להציב יעד של הסרת האיום". השר שיקלי התערב: "זה שהרגו 100 מחבלים לחיזבאללה לא עושה רושם למען האמת. אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים". ברקת הוסיף: "האיראנים משחקים שחמט וקבינט המלחמה משחק שש בש. אתם תקועים ב-6/10".

בתוך כך, ראש המועצה האזורית מבואות שומרון בני בן מובחר תקף הבוקר בראיון ל-103FM וקרא לצאת לפעולה בדרום לבנון. "אני מציע שברגע שהדרג המדיני-ביטחוני יקבל את ההחלטה שהצבא יכול להשתחרר מאזור עזה, שחלק מהכוחות שלו יבואו עם הדחפורים המשוריינים לפה ופשוט לעשות את מה שעשו שם בין סג'עייה לבין היישובים שלנו. שיישטחו את השטחים לגמרי, שיינקו אותם מכל דבר. צריך לשטח הכול עד הליטני. כולם מחבלים, אף אחד הוא לא אזרח מכל מה שאתם רואים. להחריב את כל הכפרים. אלה לא כפרים, אלה מעוזי מחבלים של רדואן וחיזבאללה".

התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]