כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בגזרות רבות ברחבי הרצועה לקראת המעבר הצפוי לשלב ג' של המלחמה בשבועות הקרובים. ייתכן כי החזית הדרמטית ביותר תהיה זו בח'אן יונס, שם צפויים הכוחות להמשיך ולפעול באופן משמעותי גם לאחר המעבר לשלב הבא של המלחמה.

דפוס הפעולה של הכוחות בח'אן יונס שונה לעומת זה שננקט בצפון הרצועה. בעיר הגדולה בצפון הרצועה הלחימה ובסביבותיה הלחימה מתנהלת כל העת בשני קווים מקבילים: כוחות פועלים מעל הקרקע, מחפשים כל העת גם חטופים ומידע מודיעיני שעשוי להוביל אליהם, וכן לאתר ולפגוע בבכירי חמאס שייתכן ומסתתרים בעיר.

סדרי הכוחות בדרום הרצועה הוגדלו בתקופה האחרונה, וכרגע כמעט שתי אוגדות פועלות במרחב שמדרום לוואדי עזה. בעיר פועל כוח גדול תחת אוגדה 98 הכולל שבעה צוותי קרב חטיבתיים. בישראל מקווים שהמשך הפעלת הלחץ על העיר יניב בסופו של דבר את הפירות המקווים בישראל לצורך השגת מטרות המלחמה.

תיעוד מההתקפה האוגדתית על ידי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 וצוות הקרב של חטיבת גבעתי בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד מההתקפה האוגדתית על ידי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 וצוות הקרב של חטיבת גבעתי בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, באזורים שקרובים ליישובים הישראליים, בין אם הם בצפון הרצועה – כמו סג'עייה, בית חאנון, בית לאהיה, ג'וחר א-דיק ודרג' תופאח – ובין אם בדרומה כמו חירבת חוזעה ועבסאן, עוברים "טיפול מיוחד" על ידי הכוחות. המטרה היא לוודא שגם ביום שאחרי המלחמה היישובים הללו, שהטרידו מאוד את יישובי העוטף, לא יוכלו לאיים באופן ישיר על האזרחים והחיילים בצד הישראלי של הגבול. מסיבה זו במרכז הרצועה יש לטפל במרכז הרצועה במחנות הפליטים כמו אל בוראג' ואל מועזי, הקרובים יותר לקו הגבול, כמו גם דיר אל בלח שקרובה יותר לים. 

ביממות האחרונות ישנם דיווחים ערביים רבים היוצאים מהרצועה אודות התקדמות של הכוחות מעל הקרקע בגזרת חאן יונס. כך, לדוגמא, היום פורסם בעזה כי "האזורים המזרחיים של חאן יונס מבודדים לחלוטין מהאזורים המערביים", ולטענתם יש לא מעט נפגעים מקרב לוחמי חמאס ואזרחים פלשתיניים מפעולות צה"ל.