השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את שירות בתי הסוהר להוריד את מנות הבשר לאסירים הביטחוניים, זאת לאור העדויות של החטופים שקיבלו כמויות מזון מזעריות בשבי חמאס.

בן גביר: "קטי פרי התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס, לא מילאה את תפקידה"
בן גביר שלף דוח שקבר במגירה כדי להצדיק את הדחת פרי | כספית

השר התלונן כי בשב"ס המשיכו לתת לאסירים מנות בשר בארוחות, והוא ראה את זה כהפרת אמון בהנחיותיו. בין היתר, עולה כי מודבר בעוד אחת מן המחלוקות שהיו לו מול הנציבה היוצאת קטי פרי.

תפריט האסירים הביטחוניים (צילום: מעריב אונליין)
תפריט האסירים הביטחוניים (צילום: מעריב אונליין)

משירות בתי הסוהר, נמסר התפריט של האסירים הביטחוניים, ובו רשום כי בארוחות הבוקר הם קיבלו תה, ירק ולחם עם ממרח. בארוחות הצהריים קיבלו אורז או תפו"א או קוסקוס עם מנה בשרית או ירקות. בארוחות הערב קיבלו האסירים ירק, לחם פלאפל או אורז וטחינה או חומוס או טונה.

קטי פרי, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קטי פרי, איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, השר בן גביר הודיע בשבוע שעבר כי לא יאריך את כהונתה של נציבת שב"ס והיא תסיים את כהונתה ב-17 בינואר. בן גביר נימק את החלטתו שלא להאריך את כהונתה בשל "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

עוד פירט השר בעניין פרי שהיא "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, התנהלותה באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים, במהלכו ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש. ההתנהלות הכושלת בטיפול ראש ארגון הפשיעה כוטייר, והחזרתו לתאו שבוע בלבד לאחר שהתרחשו התפרעויות בבית הסוהר".

מנגד, נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי הגיבה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב״ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".