בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (שני) את תכניתם בשיחה על עומק המחדל שאירע ביום הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון. "מופרעות האירוע כל כך גדולה, זה פי כמה וכמה מאשר במלחמת יום הכיפורים", טען ינון. 

משה סעדה מבהיר: כך הממשלה צריכה לנהוג בצל הדרמה המשפטית
"פעילויות מוצלחות בהן הכוחות חתרו למגע": פרטים חדשים על המבצע הנרחב בשומרון | עדכונים שוטפים

עוד הוסיף: "באו אלינו עם טנדרים וטילי RPG. אם היו מקפיצים את חיל האוויר לא היה אירוע, אם היו מבטלים את המסיבה לא היה אירוע".  בן השיב: "אני לא מצליח להבין את הצורך שלך למצוא מחלוקת גם כשאין. אני טוען שהמחדל הנוכחי הוא הכי גדול בהיסטוריה, אין על זה ויכוח". 

בהמשך, דנו השנים על ההחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון באשר לעילת הסבירות. "אני מתנחם בכך שגם כשעלתה ממשלת בנט לפיד אתם חגגתם", אמר מגל. כמו כן, טען: "הרפורמה המשפטית היא תהליך. הייתה קריאת כיוון, דמוגרפית אנחנו מנצחים. הכיוון ברור, ברור לאן זה הולך וזה יקרה. כבר הרכב העליון הוא לא ההרכב שהיה לפני עשר שנים. צריך לזכור גם ביום הזה שחיות הלכה הביתה ושנתניהו נשאר רה"מ.

תקיפת תשתית הטרור של חזבאללה ממנה שיגרו למרחב אדמית (צילום :דובר צה"ל)

אני לא רואה בחירות בקרוב. בתוך האירוע, הימין שומר יחסית על איפוק כהרגלו, מבין שיש חיילים בחזית ושהמצב מורכב, ולא נותן לכוחות הרדיקליים לפגוע במאמץ המלחמתי, הוא לא שוכח מי האויב האמיתי. בצד שלכם קצת שוכחים. יכול להיות שזו הייתה טעות לעשות את זה מהר כמו שהיה, אבל זה יקרה". 

על היוודע דבר מותו של ראש המוסד לשעבר צבי זמיר, אמר כספית: "הוא איש מיוחד במינו. באוקטובר 1973, מאז ועד היום נמשכת אותה קטטה בינו לבין ראש אמ"ן לשעבר אלי זעירא. זמיר היה מאוד בוטה בנושא הזה. זעירא חי ובועט, אפילו פגשתי אותו לפני כשנה. הוא במצב טוב יחסית לגיל הזה, כאילו החיים עברו לידו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.