שני טילי נ״ט שנורו על ידי חיזבאללה נפלו הבוקר (שלישי) במועצה האזורית שלומי בגליל המערבי. אחד מהם התפוצץ ליד בניין מגורים - והסב נזק לרכוש. בשל טווח המרחק הקצר בין דרום לבנון ליישובי גבול הצפון, כאשר טיל נ״ט נורה - האזעקה אינה פועלת, ולעתים היא נשמעת רק לאחר שהטיל כבר מתפוצץ. 

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון: "הימין הדתי בישראל – כמו חמאס, דאעש והאיראנים"
צפיתם ב"קופה ראשית"? אולי פספסתם פרט מדהים שנחשף בפרק

ראש המועצה, גבי נעמן, שהגיע לזירת האירוע, סיפר ל״מעריב״ על המציאות הביטחונית שמחריפה מיום ליום בשלומי: ״הירי הבוקר, ממחיש את הסכנה הרבה במצב הנוכחי לתושבי שלומי, רק בנס לא נגרם נזק פיזי לתושבים. אנו לא נסכים לחיות במצב זה בשום אופן". עם פרוץ המלחמה, מרבית תושבי שלומי פונו על ידי המדינה למלונות בטבריה ובירושלים - ללא שום תחזית למועד חזרתם הביתה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

״ביומיים האחרונים, אנו מרגישים שיש התפתחות אגרסיבית בלחימה בין ישראל לחיזבאללה - רק אתמול, צה״ל שיגר פגזים מעבר לחומת הגבול שלנו לעבר אזור ואדי קטעייה, המובלעת הלבנונית, שממוקמת כ-130 מטר בלבד מהבתים הצפוניים של המועצה. הרגשנו היטב את התקיפות - הירי המסיבי הוביל לשריפות במועצה  ולשמיעת בומים שהחרישו את אוזנינו. כמובן ששמחנו על התקיפה, אך היום קיבלנו תזכורת שגם חיזבאללה יורה לעברנו. אחד מהטילים ששוגרו מלבנון לעברנו הבוקר, התפוצץ על עץ - ורסיסי הטיל פגעו בבתים בבניין מגורים. כשהגעתי לשטח עם כל הכוחות, כאב לי מאוד לראות את הפגיעה בבתים וגם בחתול שנפצע קשה. המשמעות היא שאין ברירה למדינה אלא לפעול ולהילחם נגד ארגון המסוכן הזה״. 

ראש המועצה מבהיר שלא יסכים להסכם דיפלומטי עם חיזבאללה - ודורש את כניסת צה״ל ובניית רצועת ביטחון בתוך שטח לבנון: ״אנחנו שומעים דיבורים על חתימת הסכם דיפלומטי או מדיני עם חיזבאללה, ואנחנו ראשי הרשויות בצפון, לא נסכים להסכם שמסתמך על חתימה ואמון בחיזבאללה. אנחנו עומדים על כך שצה״ל ייכנס לתוך שטח דרום לבנון, יפגע בארגון הטרור - ויסרוק את השטח כדי לוודא שאין מנהרות שחודרות לשטח ישראל״, אומר ראש המועצה. הוא ממשיך וחושף פרטים ממה שהוא יודע על המנהרות של חיזבאללה: ״באחת הפגישות, שאלתי את אלוף פיקוד צפון על נושא המנהור, והוא השיב לשאלתי ואמר כי אינו יכול להבטיח לי שאין מנהרות. מעבר לכך, שמעתי מגורמים ביטחוניים מוסמכים נוספים שיש אכן מנהרות".

תיעוד פגיעת נ"ט שירה חיזבאללה לעבר הצפון (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

״אין מנוס מלהיכנס ללבנון, לסרוק נקודתית כל תא שטח - למצוא את המנהרות ולפוצץ אותן. על פי ידיעתי, חיזבאללה צריך לחפור מטרים בודדים כדי שהמנהרות ההתקפיות יחצו לשטח ישראל ולגבול הצפון, וכדי שהם יפלשו לישראל. לכן, אני מאוד מודאג שצה״ל לא עושה סדר בלבנון - כמו בפעולות שאנו רואים ברצועת עזה. הייתי רוצה שנקבל תשובות מהממשלה ומצה״ל שאכן מבטיחים לנו שבנקודת זמן שהם יקבעו  - ארגון חיזבאללה יוכה כהוגן, ותוקם רצועת ביטחון שתגן על ישראל בתוך שטח לבנון - ולא בשטח ישראל״.

בנוסף מחא על המדיניות הביטחונית הנוכחית: ״אנחנו לא מקבלים תוכניות של עוד גדרות, חומות הגנה או מכשולים על גדר הגבול. המיגון של צה״ל על תושבי קו העימות צריך להיות משטח לבנון - ולא משטח ישראל. אם המדינה לא תחליט להיכנס לדרום לבנון ולפגוע בחיזבאללה, לייצר רצועת ביטחון משמעותית - ולפוצץ את כל המנהרות, המשמעות היא שהמציאות שהייתה בעוטף עזה לפני ה-7 באוקטובר - תתקיים בגבול הצפון. אנחנו 90 יום כבר לא בבתינו, נחכה כמה שצריך - רק שיחליטו ויעדכנו מתי וכיצד יפגעו בחיזבאללה״.

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]