שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס הערב (ראשון) למלחמה ברצועת עזה וחילופי האש בין ישראל וחיזבאללה במסיבת עיתונאים שנערכה בדוחא, בה השתתף גם ראש ממשלת קטאר. "הסכסוך המתמשך יכול להתפשט בקלות ולגרום לסבל גדול יותר", הזהיר בלינקן.

שר החוץ האמריקני הדגיש בפתח דבריו כי "עלינו להתחייב להשתמש בהשפעתנו כדי למנוע את הופעתן של חזיתות חדשות בסכסוך הנוכחי. קטאר מילאה תפקיד מרכזי במשא ומתן לשחרור בני הערובה בעזה, כולל אמריקאים, ואנחנו אסירי תודה על המאמצים המתמשכים לשחרר בני ערובה מרצועת עזה".

בהתייחס למשבר ההומניטרי ברצועה, אמר: "אנחנו מעלים בשיחות עם ישראל את הצורך לעשות ככל שניתן כדי לספק סיוע הומניטרי לעזה. 90% מאוכלוסיית רצועת עזה מתמודדת עם מחסור חמור במזון, ולכן הגדלת סיוע מיידית בעזה ובעיקר בצפון היא חיונית".

פעילות כוחות צה\'\'ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה\'\'ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)


בלינקן ציין בהקשר זה כי "האו"ם יכול למלא תפקיד מכריע בשיבתם של פלסטינים לבתיהם בצפון עזה", והדגיש כי "אנו דוחים הצהרות של גורמים ישראליים בנוגע ליישוב מחדש של תושבי עזה. אלה הצהרות חסרות אחריות". 

על האיום החות'י לכלכלה העולמית אמר: "התקפות החות'ים בים האדום גרמו לשיבוש של יותר מ-20% מהמשלוחים הבינלאומיים. הן גורמות נזק לאנשים ברחבי העולם. נמשיך להגן על הביטחון הימי באזור".