"חרבות ברזל": בזמן שצה"ל ממשיך בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, הצבא מתמודד גם עם החזית הצפונית, שם ארגון חיזבאללה ממשיך בירי הרקטות וכלי הטיס הבלתי מאוישים לעבר יישובי הצפון. מאז שפרצה המלחמה ב-7.10 נרצחו יותר מ-1,000 ישראלים, ואלפים אחרים נפצעו. בתוך כך, ראש המל"ל לשעבר, איל חולתא, הזהיר כי במידה ותהיה מלחמה כוללת עם חיזבאללה, מספר ההרוגים בישראל יגיע ל-15,000, כך לפי אתר "בלומברג" האמריקני.

באתר האמריקני נכתב כי מלחמה בין ישראל לחיזבאללה תהיה קטלנית בהרבה ממלחמת לבנון השנייה, אז נהרגו 1,200 לבנונים ו-165 ישראלים במשך 34 ימי הלחימה. כעת מעריכים, כי חיזבאללה הוא ארגון הטרור החזק ביותר במזרח התיכון, שבידיו ארסנל של יותר ממאה אלף רקטות טילים הממוקמים בכל רחבי לבנון.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיפה במלחמת לבנון השנייה (צילום: ברקאי וולפסון)
חיפה במלחמת לבנון השנייה (צילום: ברקאי וולפסון)

ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: פלאש 90)
ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: פלאש 90)

בילאל סאאב, עמית שותף במזרח התיכון ובצפון אפריקה ב-Chatham House, אמר כי "למרות שישראל לא רוצה מלחמה נוספת עם חיזבאללה, היא בהחלט לא מראה איפוק רק. אם ישראל תמשיך במסע החיסולים שלה, היא תגביר באופן דרמטי את הסיכוי למלחמה". במקביל, טינה פורדהאם, מייסדת קבוצת ניהול הסיכונים 'פורדהאם גלובל פורסייט' הסבירה כי נראה שלארה"ב יש הרבה פחות השפעה על ממשלת ישראל, מאשר בסכסוכים קודמים. לדבריה, "מנקודת מבטו של נתניהו, מי יעצרו אותו? יש מעט מאוד אילוצים על כוחה של ישראל".

בצל המשך הלחימה בצפון, מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ערך אמש נאום לעיני תומכיו. "אחרי מאה יום ישראל לא הצליחה להשיג את היעדים המוצהרים והלא מוצהרים שלה במלחמה", טען בפתח דבריו. 

"ישראל לא הצליחה לחסל את 'ההתנגדות', אפילו לא את ממשל חמאס. כל האזורים שפונו מצפון הרצועה מנוהלים כיום בידי ממשל חמאס. האויב לא הצליח לעצור את הרקטות, אפילו מצפון עזה. הישראלים אומרים שאחרי 100 יום ישראל שקועה בכישלון, ויש מי שמשתמש בביטוי 'בור עמוק' שממנו מנהיגיה לא יודעים איך לצאת. מה היא השיגה ב-100 ימים מלבד הרג? היא לא הצליחה להשיג אפילו דימוי של ניצחון. ראש הממשלה והרמטכ"ל מנסים לדבר על כמה מהמטרות הטקטיות הרגילות במלחמה, כמו השמדת מנהרה והרג של 'לוחמי ההתנגדות'. אבל זו לא הכותרת של המלחמה", הוסיף.