שינוי המשוואה: כ-20 תקיפות בוצעו על ידי מטוסי קרב ישראליים לעבר ואדי סלוקי, מלוות בהפגזות ארטילריות אינטנסיביות. תוך זמן קצר הושלמה תקיפה לעבר עשרות עמדות, מבנים צבאיים ותשתיות אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה. עוד תקיפות בוצעו בעיירות חולה ועיתא אל-שעב.

בארה"ב מודאגים: "הסכנה שישראל תפתח במתקפה על חיזבאללה לא נעלמה"
למרות החיסולים בלבנון: ישראל עדיין אינה מעוניינת במלחמה בעוצמה מלאה | טל לב רם

בתוך כך, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ביקר אתמול בתרגיל גדודי בחטיבה 228 במהלכה תרגלו הלוחמים התקפה בלבנון כחלק מהגברת המוכנותבמהלך התרגיל, אמר האלוף גורדין כי "התרגיל שאנחנו נמצאים בו הוא חלק מחשיבות הגברת המוכנות שלנו להרחבת הלחימה והמתקפה על לבנון. אנחנו מוכנים לזה יותר ממה שהיינו אי פעם, להיום בלילה אם נצטרך, ואנחנו נמשיך ונחזק את המוכנות ואת ההערכות גם קדימה. ב-7 באוקטובר יצאנו למלחמה, מלחמה על הבית. כולכם התייצבתם הרבה לפני שקראנו לכם כדי לעשות את משימת ההגנה הזו".

"גם עכשיו פרוסים עשרות אלפי חיילים כדי לעשות הגנה בגבול הצפוני של לבנון. פגענו בהרבה מאוד חוליות בצד השני, יותר מ-150 חוליות שנפגעו והרבה מאוד יכולות שנלקחו. אנחנו עוסקים הרבה בשלילת היכולות, בקילוף היכולות של חיזבאללה ודחיקה שלו אחורה. יש עוד הרבה במה לעסוק כדי להצליח להביא לתוצאה הרצויה של ביטחון משופר כדי שנוכל להביא את תושבי הצפון בחזרה לבתיהם", הוסיף.

מפקד פיקוד צפון בתרגיל צבאי (צילום: דובר צה\'\'ל)
מפקד פיקוד צפון בתרגיל צבאי (צילום: דובר צה\'\'ל)

מוקדם יותר הבוקר דיווח דובר צה"ל כי כוחות צה"ל פעלו ככל הנראה קרקעית בלבנון, לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. בהודעה שפרסם הבוקר דובר צה"ל, נכתב כי "כוחות מיוחדים של צה"ל תקפו במהלך הלילה להסרת איום שזוהה במרחב עיתא א-שעב". ערוץ אלמיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, הגיב להודעה וטען כי הדיווח של דובר צה"ל אינו נכון.