ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר היום (רביעי) סערה, לאחר שתגובת לשכתו התנערה מאחריותו לבדיקת התרופות שיכנסו לעזה. "ההחלטה לאפשר הכנסת המשאיות לעזה ללא בידוק במסגרת עסקת התרופות, לא תואמה עם צה"ל, הדרגים הצבאים לא נתנו לזה אישור. ההחלטה היא של הדרג המדיני", נכתב. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן, הודיע נתניהו כי המשאיות הנושאות את התרופות לתוך הרצועה יעברו בדיקות. 

מסתמן: עסקת העברת התרופות לחטופים תצא לדרך מחר | זו רשימת התרופות המלאה
מישראל אל השבי ברצועה: אלה התרופות שיועברו לחטופים החולים

לאחר הודעת לשכת ראש הממשלה, יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב: "ביבי, חלאס עם הבולשיט. הגיע הזמן שתתחיל לקחת אחריות במקום לגלגל אותה לכל עבר ותפסיק לקבל החלטות אך ורק על בסיס שיקולים פוליטיים".

השר בני גנץ השיב גם כן וכתב כי "הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני - ורק עלינו". 

הדברים מגיעים לאחר שאבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס צייץ בחשבון הטוויטר שלו וטען כי נגבו מחירים גדולים מישראל בתמורה להעברת התרופות לחטופים הישראלים שעדיין נמצאים ברצועת עזה. עוד גרס כי ישראל הסכימה להעביר את המשלוחים מבלי לבדוק את תכולתם. 

"על כל קופסת תרופה, הוענקו אלף קופסאות של תרופות לעמנו בעזה. כמו כן, נכנס יותר סיוע של מזון לרצועה. הצבא הישראלי מנוע מלבדוק את משלוחי התרופות שנכנסו. בנוסף, צרפת ביקשה לספק תרופות, אך סירבנו בשל חוסר האמון שלנו בממשלת צרפת. אנחנו היינו אלה שביקשנו מאחינו בקטאר לספק לנו תרופות בגלל האמון שלנו בהם, והם הסכימו והביעו הכרת תודה. אנחנו אלה שקבענו את הכמות, המתווך, מנגנון החלוקה ומסירת התרופות לצפון עזה", כך לטענתו.

מוסא אבו מרזוק (צילום: רויטרס)
מוסא אבו מרזוק (צילום: רויטרס)

בתוך כך, מוקדם יותר דווח כי המטוס עם התרופות לחטופים נחת במצרים. קטאר היא שרכשה את התרופות, על פי רשימה שהעבירה ישראל וגובשה על ידי המשפחות והרופאים האישיים של כל חטוף וחטופה. קטאר גם זו שדואגת למנגנון שיעביר את התרופות לרצועה, שיחולקו באמצעות הצלב האדום.

בתום העברת התרופות, קטאר תעביר לישראל בתוך ימים את ההוכחות שהתרופות אכן עברו והגיעו ליעדם. בתמורה: ישראל תגדיל את הכנסת התרופות לרצועה באופן משמעותי.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, חמש משאיות הנושאות תרופות יעברו בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום. בסיום הבידוק ייכנסו המשאיות לרצועת עזה".