השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התראיין הבוקר (חמישי) לכאן רשת ב', והתייחס לסערה שהתחוללה אתמול סביב הכנסת התרופות לרצועה. "עצם ההחלטה לאפשר כניסה בלי בידוק היא החלטה שהיא פשוט על גבול השערורייה, אני לא מקבל את זה", ציין.

לקראת פיצוץ נוסף בקבינט? כל מה שצפוי בדיון המיוחד
צבע אדום הופעל בעוטף; ארה"ב תקפה טילים חות'ים שהוטענו לשיגור

הוא ביקר את הודעת לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, לפיה האחריות לאופן בדיקת התרופות חלה על צה"ל: "ההחלטה היא בסוף של הדרג המדיני, התפיסה הזאת של להכניס ציוד לרצועה בלי לבדוק אותו, היא על גבול השערורייה. טוב עשה נתניהו שחזר בו. אני לא אהבתי את התפיסה שהאחריות היא לא של הדרג המדיני. ההוראה הייתה צריכה להיות פשוטה, לא לאפשר את זה ללא בבדיקה. תרופות לחטופים כן, חמצן לחמאס תוך כדי לחימה זה טירוף".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת נפילה רקטה באשדוד. קרדיט: ללא (צילום :ללא קרדיט)

כמו כן, העביר ביקורת על קבינט המלחמה: "הקבינט הזה לוקח אותנו לכיוונים לא טובים, לקונספציה ישנה. אנחנו היום מספקים ציוד לרצועת עזה, בלי לדעת מה עם החטופים שלנו והאם הם בחיים. בואו נפסיק לחזור למה שהיה פה לפני ה-7.10, לא למדנו שזה לא הולך בדרך הזאת?".

על צמצום כוחות צה"ל ברצועה, אמר: "זאת טעות עצומה. לא זכור לי שסיכמנו על הדברים האלה בשום פורום שהוא מחייב. זאת פשוט התנהלות שמחזירה אותנו לאותו סיפור שהיה כאן לפני ה-7.10. אני קורא לנתניהו לקיים את הדיון של היום שאחרי. התכנון צריך להישאר ברצועת עזה, לשלוט בה, שאנחנו נהיה שם בכל מקום".

בנוסף, השר בן גביר הגיב לדיווח לפיו בליכוד שלחו הצעה ליש עתיד, להיכנס לקואליציה במקום מפלגתו: "נתניהו צריך לקבל החלטה, אם הוא רוצה ללכת עם הקונספציה הישנה, בוודאי שילך עם לפיד. לגנץ יש השפעה מאוד גדולה. הברירה הין בין הדרך של גנץ ולפיד. צריך לשאול את נתניהו אם הוא רוצה לפרק את הקואליציה הנוכחית".

"אין ואקום, כשאתה יוצא ממקום אתה חוטף, גם אם נצליח להביא את הראש של סינוואר, בעזה יש נאצים שלעולם לא ישלימו עם זה שאנחנו כאן. הגיע הזמן שהאסימון הזה ייפול, רוב העם בישראל מבין את זה. אי אפשר להרשות לעצמנו שבצד הדרומי יהיה אויב דרומי, שחולם על 7.10 נוסף. יש לעודד הגירה של מאות אלפים מרצון", הוסיף. 

עוד אמר: "יותר מידי שנים ניסו כאן כל מיני תיאוריות ושיטות עם החמאס, זה לא עבד ולא יעבוד אף הפעם. התפיסה של החמאס היא תפיסה שצריך לחסל את כולנו, לא אכפת לחמאס מה התפיסה הפוליטית שלנו, לא היה אכפת להם שהיו בעוטף אנשים שדאגו להם".