כלי תקשורת באיראן ובסוריה מדווחים הבוקר (שבת) כי ישראל תקפה בניין מגורים בדמשק. פיצוצים עזים נשמעו בבירה הסורית ועשן סמיך מיתמר מעל העיר. חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה והבניין בן ארבע הקומות קרס. מספר שעות לאחר החיסול, אישרה איראן כי בכיר מודיעין של כוח קודס בסוריה, חאג' סאדיק (יוסוף אומידזאדה), נהרג בהפצצה ישראלית בדמשק. בנוסף, נהרגו חמישהה יועצים בכירים: חאג'תוללה אומידוואר, עלי אגאזאדה, חוסיין מוחמדי, סעיד קרימי ויועץ נוסף.

נמשכים הקרבות ברצועה; דיווח: ישראל תקפה בדמשק
כוחות צה"ל השמידו משגרים מהם בוצע ירי לעבר ישראל | צפו בתיעוד

הפיצוץ התרחש בשכונת מזה, שבה מתגוררים מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד אל נחלה, וראש הזרוע הצבאית של הארגון אכרם עג'ורי, וכן מספר משרדים דיפלומטיים, בהם שגרירות לבנון ואיראן.

חאג' סאדיק, בכיר משמרות המהפכה שחוסל בדמשק (צילום: רשתות ערביות)
חאג' סאדיק, בכיר משמרות המהפכה שחוסל בדמשק (צילום: רשתות ערביות)

על פי דיווחים ערביים, בשכונה מתגוררים גם גורמים שמעורבים בהברחות הנשק מאיראן. גורמים בג׳יהאד האסלאמי מיהרו להגיב לשמועות ברשת: "המפקד שלנו זיאד אל-נחלה, והשייח' אכרם אל-עג'ורי בסדר". 

בתוך כך, בלבנון דיווחו כי רכב הותקף על ידי מזל"ט במחוז צור שבעומק המדינה (כ-26 קילומטרים צפונית לראש הנקרה). בתקשורת הלבנונית מדווחים כי עלי מוחמד חדראג', בכיר בזרוע הפלסטינית של כוח קודס, חוסל בסמוך לצור בלבנון. מוקדם יותר דווח כי ישראל תקפה באמצעות מזל"ט רכב בעומק לבנון.

נזק התקיפה בדמשק (צילום: רשתות ערביות)
נזק התקיפה בדמשק (צילום: רשתות ערביות)

לפני כשלושה שבועות דיווח הערוץ הסעודי "אל־חדת" כי רוב הפיקוד של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות אחרות במזרח סוריה, נהרגו בתקיפה לילית בשדה התעופה דמשק בסוריה. על פי הדיווח, החיסול אמש היה עוצמתי יותר מהחיסול של קאסם סולימאני.

מוקדם יותר באותו שבוע, חוסל מפקד בכיר במשמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי. על פי טענות סוריה, ישראל חיסלה אותו באמצעות ירי של שלושה טילים. לאחר החיסול, באיראן איימו: "ישראל תשלם מחיר כבד". משמרות המהפכה הוסיפו: "היועץ שנרצח על ידי ה'ישות הציונית' היה אחראי על יחידת התמיכה של ציר ההתנגדות בסוריה".