סקר שבוצע על ידי אונ' תל אביב והאוניברסיטה העברית חושף: רק 16 אחוזים מאזרחי המדינה היהודים אומרים שמדיניות הממשלה נוסכת בהם ביטחון, מנגד 44 אחוזים לא מסכימים עם אמירה זאת. במקביל, 65 אחוזים סבורים שיש לפעול צבאית מול חיזבאללה בצפון עד הסרת האיום, גם אם ישנו סיכוי שהדבר יוביל למלחמה כוללת בין ישראל ללבנון.

"המחבלים במנוסה, אנחנו מנצחים בגדול": העדכון הדרמטי מהשטח
בזמן שאנחנו מדברים על דשדוש, שג'אעייה נמחקה מהמפה | התיעוד ממעוף הציפור

נתונים אלו עולים ממחקר שנערך בקרב מדגם מיצג של החברה היהודית בישראל. המדגם נערך עבור לובי 1701 באמצעות חברת iPanel שמבצעת סקרים אינטרנטיים.

הסקר בוצע על ידי חוקרים מהאוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב (ד"ר נמרוד ניר, אסא שפירא ונמרוד זלדין). מדגם השתתפו 1,475 יהודים אזרחי ישראל מגיל 18 ומעלה. על פי החברה, המדגם מייצג את החברה הישראלית-יהודית מבחינת גיל, מגדר, מידת דתיות, אזור מגורים, עמדה פוליטית ושיעור הצבעה בבחירות האחרונות לכנסת.

ממצאים נוספים שמעלה המדגם מראים כי 59 אחוזים מקרב הנדגמים תומכים בכך שיש לפעול צבאית מול חיזבאללה בצפון עד הסרת האיום, גם אם ישנו סיכוי שהדבר יוביל לעימות ישיר בין מול איראן. רק 9 אחוזים התנגדו לאמירה זו ו-32 אחוזים ענו ש"אינם בטוחים" בקשר לכך.

עם זאת רוב מכריע תומך בניסיון להגיע להסדר מדיני בחזית הצפון: 82 אחוזים מקרב הנדגמים ענו בחיוב לאמירה כי יש להפעיל לחץ בינלאומי שיאלץ את חיזבאללה לעמוד בהחלטת 1701 של האום ולהסיג את כוחותיו מהגבול. רק שלושה אחוזים מהנשאלים התנגדו לאמירה זו ו-14 אחוזים השיבו כי אינם בטוחים בנוגע לכך.

המדגם פנה לנדגמים גם בנוגע לשאלות שעוסקות בתפקוד ממשלת ישראל גם בשאר החזיתות. נמצא כי הציונים לממשלה גם בחזיתות האחרות נמוכים; 35 אחוזי סבורים כי ההתנהלות מול הפלסטינים ביהודה ושומרון חזקה, 32 אחוזי חשבו שההתנהלות גרועה ו-32 אחוזים השיבו שההתנהלות סבירה.

בנוגע לניהול המערכה הצבאית מול חמאס בעזה 33 אחוזים השיבו כי ההתנהלות חזקה, 30 אחוז השיבו "חלשה" ו-38 אחוז ענו שניהול המערכה "סביר".

בנוגע לניהול המערכה מול חיזבאללה - 41 אחוזים השיבו שניהול המערכה "גרוע" בעוד שרק 22 אחוזים השיבו שניהול המערכה בצפון הוא "טוב". 36 אחוזים השיבו - "סביר".

כשנשאלו על דעתם בנוגע למדיניות ישראל מול איראן 47 אחוזים ענו שהמדיניות "גרועה", רק 23 אחוזים ענו שההתנהלות טובה ושלושים אחוז השיבו שההתנהלות מול איראן "סבירה".