מלחמת חרבות ברזל: סמ״ר שי לוינסון, בן 19, מגבעת אבני, לוחם בגדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), חלל צה״ל, הוגדר היום (ראשון) כחטוף בידי ארגון הטרור חמאס.

קפד ראשם: בכירי ארגוני הטרור יודעים שחייהם תלויים בידי זרועות הביטחון | אהוד יתום
סיום המלחמה תמורת החטופים או המשך הלחימה? זה מה שחשבו גולשי מעריב

שי ז״ל נפל בקרב בשבת השחורה ה-7 באוקטובר. הרבצ״ר קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. על פי ההלכה, על אף שלא תערך לויה, המשפחה תוכל לשבת שבעה.

עם היוודע דבר פריצתה של גדר הגבול, בבוקר ה-7 באוקטובר, עלה עידו סומך, נהג טנק בפלוגת מלכות חרמון, לעמדת אש, וצוות הטנק – שכלל מפקד, תותחן, טען ונהג – הדף כ-15 מחבלים בירי פגזים.

ואולם לאחר חיסולם, עברו את הגדר עשרות מחבלים נוספים, מצוידים בין היתר בטילי נ”ט, והטנק עלה באש. מפקד הטנק, שי ז״ל, הוגדר בזמנו כנעדר, התותחן והטען נפצעו קשה. סומך התרחק מהמחבלים ונקלע לאזור המסיבה ברעים.

פעילות צוות הקרב של חטיבת 'יפתח' במחנה 'אל מועאזי'. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הוא הציב את הטנק כחיץ בינו לבין השוטרים שלחמו בשטח. הטען יצא מהטנק לכיוון השוטרים ועידו נשאר בטנק עם התותחן הפצוע. כעבור זמן, נראה שהקרב הוכרע לטובת המחבלים, והם התקרבו לטנק מבלי לדעת שבתוכו יש נהג וחייל פצוע.

עידו ירה בנשק קל על המחבל הראשון שהתקרב לטנק, והסיע את הטנק כך שיחמוק מירי הרימונים שנזרקו עליו. נסיעתו, תוך דריסת מחבלים ורכבים חונים, עוררה מהומה גדולה ומאות ממשתתפי המסיבה הצליחו לברוח בחסות הכאוס. 

לאחר שהטנק הושבת, ותותחן הטנק מת מפצעיו, עזב סומך את הטנק כשלגופו קסדה, שכפ“ץ ונשק וניסה להתרחק מהאזור ברכב יחד עם עוד משתתפים מהמסיבה. הוא הותקף ונפצע על ידי מחבלים שחטפו את נשקו ולאחר שהסתתר במשך כמה שעות חולץ. בקרבות נהרגו כל אנשי צוות הטנק: המפקד שי לוינסון ז"ל, הטען אופיר טסטה ז"ל ותותחן הטנק אריאל אליהו ז"ל.