איברהים אל-אמין, עורך היומון הלבנוני אל-אח'באר ואחד העיתונאים המקורבים ביותר לחיזבאללה, מבהיר היום כי חיזבאללה מוכן להגיב בעוצמה אם ישראל "תפר את הכללים" בצפון, גם אם המשמעות תהיה הידרדרות למלחמה כוללת.

במאמר שפרסם היום תחת הכותרת "מי אמר שחיזבאללה לא רוצה מלחמה בכל מחיר?", כתב אל-אמין כי "אנחנו אלה שפתחנו באש, ועשינו את זה באופן מודע במטרה לתמוך בהתנגדות בעזה. זה נכון שאנחנו לא רוצים מלחמה, אבל לא נפסיק לעשות את מה שאנחנו עושים עד שהתוקפנות נגד עזה תיפסק!".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: פלאש 90)
ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום: פלאש 90)

העיתונאי הלבנוני ציין כי בשבועות האחרונים חלה הסלמה בשטח מצד שני הצדדים, וכי "הדבר החדש הוא שהאויב הבין שהוא צריך לחיות עם התלקחות החזית הצפונית ככל שהאש בדרום תימשך". על כן, הוסיף אל-אמין, מתווכים אמריקאים וצרפתים ניסו "לגרור את חיזבאללה להסכם שישיג את המטרה של האויב להפסקת אש", אולם הם נכשלו.

אל-אמין מתח ביקורת על ההצעה של המתווכים, אותה כינה "הסבר יצירתי", כי המעבר של ישראל לשלב הבא והפחות עוצמתי בעזה יספק הזדמנות להפסקת הלחימה בצפון. הוא גם פסל את הרעיון החדש, ולפיו ישראל תכריז על הפסקת אש חד צדדית בצפון, ואם חיזבאללה יפרו אותה, צה"ל יגיב בעוצמה נגד אלפי מטרות בדרום לבנון.

עשן מיתמר בגבול לבנון (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)
עשן מיתמר בגבול לבנון (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

"האויב אומר לנו שהוא החליט, באופן חד צדדי, איך הקרב צריך להיראות, מה תהיה מסגרת הפעילות שאליה חיזבאללה תצטרך לציית", כתב אל-אמין. "זאת אומרת, אתרים צבאיים מול אתרים צבאיים, ועומק מול עומק. זאת אומרת שהאויב אומר לנו שאם חיזבאללה יחליטו מי פותח באש, אז הוא יהיה זה שיקבע את הגבולות של תחום הלחימה. שימו לב שההתנגדות, באמצעות מנהיגיה, אמרה בבירור: אם האויב יחצה את הגבולות, לא תהיה תקרה ללחימה, גם בלי גבולות".

"נכון שחיזבאללה לא רוצה להתחיל מלחמה רחבת היקף, אבל זה לא אומר שההתנגדות מוכנה לשלם מחירים גבוהים בתמורה להימנעות ממלחמה", המשיך אל-אמין. "לכן, ההתנגדות מוכנה, מבחינה מבצעית, להגיב לכל הפרה של האויב של חוקי המשחק שחיזבאללה מקבלת. זו תגובה בלתי נמנעת, אפילו אם זה יוביל לסחרחורת לעבר מלחמה גדולה".

לכן, הכדור במגרש של האויב, וכל המלחמה תוכל להפסיק אם הוא יעצור את התוקפנות הכושלת שלו בעזה", סיכם העיתונאי הלבנוני. "אחרת, אין לו ברירה אלא לחיות עם המציאות הקיימת עם לבנון ועם שאר חזיתות ההתנגדות. הוא זה שיישא באחריות למה שיקרה אם הוא ימשיך להיות עקשן ויהיר".