התמרון הקרקעי בדרום הרצועה מעמיק: צה״ל פתח בהתקפה אוגדתית נרחבת על מערב חאן יונס. בהמשך לדיווחים הפלסטיניים שנפוצו ביממה האחרונה, צה״ל הודיע רשמית כי פתח במתקפה משולבת של 4 חטיבות (הקומנדו, הצנחנים, חטיבה 7 וגבעתי) על מערב חאן יונס - והכוחות מכתרים כעת את מחנה הפליטים חאן יונס ממערב והחלו לתמרן גם אל תוך המחנה. 

המתקפה האוגדתית תימשך עוד מספר ימים, תכלול פשיטות ומבצעים צבאיים נוספים, במטרה לפרק את המסגרת הצבאית של חמאס באזור. 
לפני ההתקפה הקרקעית, יצאו לפועל מספר מטסי תקיפה של חיל האוויר על המרחב. משעות הבוקר - חוסלו יותר מ-50 מחבלים באזור, בהם מפקד פלוגה שתכנן להוציא לפועל מספר מתווי פיגועים נגד כוחותינו. 

מערב חאן יונס הוא אזור רגיש, שיש בו מחסות הומניטריים רבים, בתי חולים ואתרים רגישים נוספים. בצה״ל נערכים ל״מלכודות לגיטימציה״ שחמאס ינסה לבצע בהקשר הזה ואומרים כי יפעלו להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים.

הפלסטינים דיווחו, כי צה"ל מקיף את בית החולים נאצר בח'אן יונס. על פי הדיווח, "כלי רכב צבאיים נצפו מסביב לבית החולים, כשברקע נמשכות ההפגזות". ברקע הביקורת סביב הוצאת הכוחות מרצועת עזה והטענות על דשדוש, תיעודים חדשים שהופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות מעידים כי הלחימה נמשכת במלוא העוצמה בעיקר בח'אן יונס. בתוך כך, הפלסטינים טענו כאמור כי צה"ל הגביר את התקיפות באזור בתי החולים בח'אן יונס.

מוקדם יותר דובר צה"ל פרסם כי בשבועות האחרונים צוות הקרב החטיבתי כפיר פועל במרחב חאן יונס. במהלך הלחימה הכוחות חיסלו עשרות של מחבלים, פשטו על עשרות תשתיות טרור והשתלטו על מפקדות של ארגון הטרור חמאס. בימים האחרונים פעל צוות הקרב של חטיבת כפיר בקסבה בחאן יונס שבשכונת 'בני סוהילה'. הכוחות איתרו בקסבה אמצעי לחימה רבים, נשקים, מטענים, רימונים, מחסניות ורקטות. באחת הפשיטות נמצאה והושמדה מחרטה ביתית ששימשה ליצירת כלי נשק.  

ניתן להעריך כי התקיפות מתמקדות בעיר הדרומית ברצועה לאור ההערכות כי יחיא סינוואר ובכירי חמאס מסתרים במרחב העיר. אתמול דווח כי במהלך הפעילות של לוחמי חטיבה 55 במזרח העיר איתרו הלוחמים עשרות משגרי רקטות, פגזים ומסמכים מודיעיניים. מפקד גדוד 271, סא"ל (במיל') יוסף, שפיקד בלחימה, תיאר את הממצאים בשטח: "בכל יום שעובר אנחנו למדים שוב ושוב כי האויב ניזון מהחברה האזרחית ברצועה ומשתמש בה לצרכיו. אין מרחב ללא פיר, אין בית ספר ללא אמצעי לחימה, אין מסגד ללא דיוקן של מחבל או מרצח".

הבריאה מח'אן יונס (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

הלילה זה כנראה הלילה, צה״ל מאגף את מערב חאן יונס: טנקים הגיעו לבית הדין השרעי ואוניברסיטת אל-אקצא וסוגר על בית החולים נאצר, ישנם סרטונים של צה״ל באזור הבטוח במואסי במערב חאן יונס

היום ההצעה המצרית לעסקת שבויים נדחתה וצה״ל חוזר להתקדם
>>> pic.twitter.com/4TqReXT81Y

— אור פיאלקוב (@orfialkov) January 21, 2024

בתוך כך, במסגרת פעילות צוות הקרב של חטיבת ׳יפתח׳ הלילה במרכז רצועת עזה חוסלה חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר הכוחות. בהמשך, זוהו מספר מחבלים שניסו לארוב ללוחמים במרחב ובשיתוף פעולה נוסף עם חיל האוויר, הכווינו הלוחמים כלי טיס שחיסל את המחבלים. בצפון רצועת עזה, כוחות מצוות הקרב של חטיבה 5 זיהו חוליית מחבלים חמושים. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו מחבל אחד, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את יתר המחבלים ומטוס קרב שהשמיד את המבנה הצבאי בו פעלה החוליה.

בגזרת הצפון

יום קרב. תקיפות של חיל האוויר נגד מטרות חיזבאללה. לחיזבאללה יש מספר הרוגים בשעות האחרונות מתקיפות צה"ל. הלחימה בצפון תימשך עוד זמן רב. בג׳בליה בין 150-200 אלף עזתים שלא ירדו דרומה. 

בנוגע למחאת המילואימניקים הגיב צה"ל: "מחאה לא לגיטימית בניגוד לפקודות הצבא". חטיבה 179 במילואים יצאה גם היא מעזה. צה"ל מכין תוכניות מבצעיות לרפיח וציר פילדלפי.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]