"חרבות ברזל": מחאת המילואימניקים הגיעה לשטח? בתיעוד חדש שהופץ היום (שני) ברשתות החברתיות נראים האמרים צה"ליים ועליהם שלטי מחאה שכתוב בהם "הם שחררו אותנו בלי להכריע", כביקורת על הדרג המדיני ששחרר לוחמי מילואים ללא אחת ממטרות המלחמה - מיטוט חמאס. האות ל' במילה "להכריע" עוצבה כמו האות בלוגו המפורסם של הליכוד.

לוחם מילואים שצילם את הסרטון שהופץ אמר: "מזדכים כרגע, יש כבר תאריך גיוס מחודש, אנחנו רוצים להגיד בצור הפשוטה - גם אותנו שחררו בלי להכריע, מקבלי ההחלטות, אותם מקבלי החלטות שהביאו אותנו לאסון, צבא שב"כ, כל מי שמכר לנו את הלוקשים, כשיש לנו אויב נאצי, שהאחים שלנו נמצאים אצלו בשבי".

ארגון בשם "מטה בראשית" שהפיץ את התמונות כתב: "אם הדרגים הבכירים בממשלה ובצבא לא יודעים להכריע שיפנו את מקומם לאלה שכן. מאסנו ברצון של כל צד במפה הפוליטית להשיג הכרעה. הכרעה משיגים מול אוייב נאצי שנמצא מסביבנו".

דובר צה"ל הגיב: "בשעות האחרונות הופץ תיעוד של משרתי מילואים שמביעים מחאה בזמן שירות מילואים פעיל תוך שימוש בכלים צבאיים. המעשים הנראים בסרטון הינם בניגוד לפקודות ואין להם מקום בצה״ל, לא בשגרה ולא במלחמה. האירוע מתוחקר".

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, לא אהב את המחאה וצייץ: "בושה וחרפה. התנהלות לא צבאית ולא חוקית. איפה המחט ? איפה המפקדים ? ה - ל׳ הליכודית מלוגו הליכוד מכתימה את צה״ל ואת הלוחמים מי יזם את זה ? מי אישר את זה ? מי אמר שלא מכריעים ? הרי חזרתם משם? איניכם סומכים על אוגדת העילית 98 ? שוב הפוליטיקאים מנסים להפיל על צה״ל ? בושה גדולה".