מלחמת חרבות ברזל: נציב קבילות החיילים לשעבר אלוף (מיל') יצחק בריק שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM. בפתח התוכנית, התייחסו השניים ליומה ה־108 של המלחמה הקשה מול חמאס ובפרט לאפשרות של עסקת שחרור החטופים תמורת סיום המלחמה בעזה.

"ממדים של רצח עם": ביקורת חריפה בצרפת כלפי ישראל וארה"ב
לקראת מלחמה נרחבת בצפון? גלנט במסר חד משמעי לצרפתים

לדבריו של בריק, "להגיע לשחרור החטופים שלנו חיים, זה לא יכול לקרות ללא הסכם עם חמאס. כל מי שחושב שהלחץ הצבאי יביא לפתרון, פשוט טועה בגדול. כשאני מדבר על הסכם אני מתכוון שצריך לתת לעם את ההרגשה שאנחנו עושים את הכול על מנת להוציא את החטופים בחיים".

בהמשך ביקש לציין כי "לגבי האמירה של ראש הממשלה על האפשרות לשבת עם המצרים למשא ומתן - השלילה של המפגש הזה, כשנתניהו אומר שאלה דרישות בלתי אפשריות של כניעה ולכן הם לא יכולים להיפגש - זו לדעתי טעות גדולה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף: "יש לנו היום מצב שעדיין לא פתור - הנושא של רפיח. אני בא ואומר שצריך לחסום עכשיו את המנהרות עם קיר מהצד המצרי, כי בצד העזתי קשה מאוד. זו נקודה קריטית - אם לא נצליח לטפל באלה שלמעלה, לא נגיע למטרה המרכזית שלנו שהיא למוטט את החמאס. אם בעוד חצי שנה נסתכל לאחור ולא נמוטט את החמאס, זה כאילו לא עשינו שום דבר מהבחינה שיהיו לנו עוד מאות הרוגים וחטופים כבר לא חיים".

סגן אלוף סער, מפקד גדוד דוכיפת (צילום :דובר צה"ל)

לסיום הבהיר האלוף כי "אם לא נצליח למגר את החמאס, המצב שלנו יהיה הרבה יותר גרוע ממצבנו היום. לכן, חייבים להסתכל על הבעיה ולא להתעלם ממנה, אלא לקחת אותה בחשבון ולהחליט על טקטיקה של פעולה שלא בהכרח דומה למה שקורה עכשיו. אם לא נצליח במקביל לפעולה בח'אן יונס לפגוע גם בראש הנחש - נגיע למצב חמור, עוד יותר חמור מעכשיו".