הלב נשבר: דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן הבוקר (שלישי) כי 21 לוחמים נהרגו בשני אירועים שונים ברצועת עזה. מפרטים ראשונים עולה כי כחלק ממשימת חיילי גדוד המילואים 8208 סמוך לכיסופים, נורו שני טילי RPG, שאחד מהם פגע בטנק ואחר במבנה. כתוצאה מהפגיעה במבנה התרחש פיצוץ אדיר שהוביל לקריסתו ולקריסת מבנה נוסף צמוד לו, מה שהביא להרג החיילים.

אסון כבד בעזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעת רקטות במבנים שקרסו ובטנק
היממה האחרונה היא תזכורת לכך שבשטח מתנהלת לחימה קשה מאוד | טל לב רם

"הכוחות פעלו במרחב סמוך לכיסופים, שם הם הסירו תשתיות טרור. ככל הידוע לנו סביב השעה 4:00 נורה טיל RPG לעבר טנק שאבטח את הכח ובמקביל אירע פיצוץ של שני מבנים דו קומתיים", ציין הגרי בפתח דבריו.

תיעוד של כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

עוד הוסיף כי "המבנים קרסו בשעה שמרבית הכח נמצא בתוכם. הם ככל הנראה התפוצצו ממוקשים שכוחותינו הטמינו בהם והיו לקראת תהליך של פיצוץ תשתיות הטרור במרחב. אנחנו עדיין מתחקרים".

הגרי התייחס לשמועות הרבות בנוגע לאירוע: "אנחנו ערים לחרושת השמועות שהייתה אתמול בנוגע לאירוע. אני רוצה להבהיר שאנחנו מפרסמים מידע מאומת, ורק לאחר שאנחנו מעדכנים את המשפחות. כך נמשיך לעשות. מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר, ואני קורא לנהוג באחריות ורגישות. למלחמה מחיר קשה וכואב מאוד. אנשי המילואים היקרים שהתייצבו לדגל הקריבו את היקר מהם לכל כדי שכולנו נוכל לחיות בביטחון".

כשנשאל האם כוחות מילואים נוספים ישוחררו, השיב: "אנשי המילואים פועלים בגבורה ובמסירות במלחמה הזו. הם נחושים להמשיך ולתרום. אנחנו מסתכלים על התכנית הכללית להמשך הלחימה, לנהל אותה באחריות ותכנון קדימה. אנחנו מבינים שנידרש לעוד אנשי מילואים, ולכן אנחנו גם משחררים וגם ממקדים את הפעילות. אנחנו עוד נידרש לגייס שוב אנשי מילואים ולפעול שוב בכל זירות המלחמה. החובה שלנו היא גם לאפשר לאנשי מילואים לחזור לעבודה ולמילואים כדי לאפשר למדינה להתנהל בלחימה לאורך זמן".

פרשן מעריב טל לב רם הרחיב ב-103FM: "האירוע הקשה ביותר מתחילתה של המלחמה. האירוע הזה קורה 600 מטר מהגדר, הפתאים המזרחיים של מחנה הפליטים. אין שטח ברצועת עזה שהוא פשוט, גם אם אתה חושב שהפעולה 'שגרתית' לכאורה, של הכנה ליום שאחרי שאתה רוצה להרחיק את האיומים, הצד השני לומד אותך. באירוע הזה, קורה כאמור תוך כדי פעולה להריסה של סדר גודל של 10 מבנים, לאפשר טווח ראייה, אזור אסור לכניסה, אזור שבו מי שנכנס מסכן את חייו כי צה"ל יפעיל ירי אם צריך כנגד כל מי שמתקרב. תוך כדי פעולה כזו, הלוחמים נמצאים בתוך המבנה, מחבלים יורים טיל נ"ט. מה קרה פה, איך הופעלו המטענים, צה"ל יהיה חייב לתחקר, להפיק את הלקחים. אירוע מאוד קשה. יש מה ללמוד ולהפיק לקחים, במלחמה הכל כך קשה הזו שמשפיעה עלינו. נזכור גם את שבעה באוקטובר ולהבין שבתוך המערכה הקשה הזו יהיו אירועים קשים, לקחים, תקלות לעיתים. זה מה שקורה בשדה קרב לצערי".