מלחמת חרבות ברזל: דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום, כי 21 לוחמי מילואים נפלו בתקרית קשה במרכז רצועת עזה. מפקד חיל הים לשעבר האלוף (מיל') אליעזר צ'ייני מרום שוחח היום (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס להשתלשלות האירועים.

אסון כבד ברצועת עזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעת רקטות במבנים שקרסו ובטנק
"המבנים קרסו כשהכוחות בתוכם": כל מה שאפשר לספר על האסון הכבד בעזה

בפתח השיחה אמר: "זה בוקר קשה מאוד, קודם כל לצה"ל, ואז לעם ישראל. זה המקום לאחל תנחומים למשפחות של הלוחמים שנפלו, ואיחולה החלמה לפצועים. אנחנו נלחמים, ובמלחמה יש גם קורבנות לצערי הרב".

בהמשך ביקש להתייחס לעשייה המתמשכת של צה"ל ברצועת עזה, ואמר: "הבנתי שלמרות שכל מה שנאמר בציבור זו מלחמה, ובפעם הראשונה באמת בחאן יונס צה"ל עובד גם מעל וגם מתחת. אוגדה 98 גורסת, וחמאס פשוט נמלטים. אנחנו מתקרבים לאט לאט למוקדי הכוח, וגם ליחיא סינוואר".

כשנשאל מדוע צה"ל לא תוקף מהאוויר אמר שזו לא השאלה היחידה שצריכה להישאל, "אני מניח שיהיה תחקיר. צה"ל עובד מאוד יפה. אין לי מושג, אני לא יודע לענות על זה. אני יודע להגיד דבר אחד - אני הייתי בצה"ל 40 שנה, ואני מכיר את המפקדים - הם יתחקרו את האירוע.

צריך לנשוך את השפתיים, ולהמשיך כי אנחנו מצליחים. יש לצה"ל הישגים יפים מאוד. יש חמאס, צריך להילחם, וזה ייקח עוד זמן. השאלה שלך טובה ולגיטימית, וכל אדם מהציבור זכאי לשאול את השאלה הזו, ולקבל תשובה".

עוד הוסיף: "הבניינים היו ריקים. אני לא יודע לענות על השאלה הזו, אבל מישהו בצה"ל צריך לתת את התשובה. אנחנו צריכים לנשוך שפתיים. הלוחמים עושים עבודה יוצאת מהכלל. יש הישגים. רצף של הישגים טאקטים יביא הישגים אסטרטגים. זה ייקח זמן, זה לא יהיה צ'יק צ'אק. צריך להגיד לציבור שצה"ל מנצח.

זה ייקח עוד זמן, אבל בסופו של דבר אנחנו ננצח. במלחמה הזו הם הצליחו לקחת מאיתנו 250 חטופים. חלק חזרו. יש לנו עדיין חטופים שנמצאים בעזה. בוא נגיד שהמלחמה הזו מסתיימת, ולא הצלחנו להחזיר את החטופים. תגיד, זה ניצחון? אני חושב שלא. השאלה מה אנחנו מוכנים לתת בכדי שהניצחון יהיה מושלם. זה עניין של משא ומתן - מה אנחנו מוכנים ומה לא".

הנאום של מפקד פיקוד הדרום (צילום :דובר צה"ל)

על הקשר עם מצרים: "כשהייתה מלחמה מול דאע"ש שיתפנו עם המצרים פעולה. תקפנו מהאוויר בשיתוף עם המצרים. אם אנחנו לא נאטום את הפרצה בין סיני לעזה היא תהיה מלאה בטילים ואמצעי לחימה שונים, ולא עשינו כלום. אנחנו חייבים לסיים את המלחמה הזו כשאנחנו חוסמים את המעבר בין עזה לרפיח".

לסיום התייחס האלוף למצב בצפון: "מקווה שאפשר יהיה להרחיק את חיזבאללה מעבר לליטני. ככה אנחנו מחזירים את ה־100 אלף עקורים בצפון כי מדינת ישראל לא יכולה לחיות ככה. אם לא יהיה פתרון דיפלומטי תהיה מלחמה".