יהושע סוקול, אביו של ישראל סוקול ז"ל שנפל שנפל אמש באסון הקשה ברצועה, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, וסיפק אמירות קשות שנאמרו ע"י בנו על מקבלי ההחלטות. "אני יכול לספר הרבה דברים, אבל בעצם מה שהכי חשוב זה העניין של איך המלחמה הזו מתנהלת. איך ישראל ראה אותה. הוא אמר הרבה פעמים כשדיברנו על זה, כל פעם שהוא חזר וגם בטלפון, שהצבא רוקע ברגליים", אמר. 

אסון כבד ברצועת עזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעה במבנים שקרסו ובטנק
"התפוצצו כנראה ממוקשים שכוחותינו הטמינו": מה שאפשר לספר על האסון בעזה

הוא אף הוסיף: "לא היו לנו חילוקי דעות בעניין המצב, ועוד הוא אמר באחת הפעמים, בצורה הכי מובהקת ובוטה, שבאותו הרגע שהממשלה החליטה להוציא את סמוטריץ' ובן גביר מהקבינט, ובמקומם להכניס את גנץ ואיזנקוט, כל החיילים הדתיים היו צריכים להוריד מדים וללכת הבייתה. אבל כיוון שהם לא עשו את זה אז הוא כמובן גם כן לא היה יכול לעשות את זה".

איך זה בא לידי ביטוי בשטח?
"זה כל כך ברור שאף פעם לא שאלתי, זה עניין של קידוש וחילול השם. אם אתה עושה אפילו דבר נכון שאנשים לא מבינים אז זה חילול השם, כמו שהרמב"ם כותב. אם העם לא מבין שמדובר באריות המובלים על ידי חמורים, אז הוא היה חייב להיות עם האריות. 

פעילות כפיר בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, סיפר על לימודיו: "הוא התחיל בישיבה ברכת משה, אחרי השירות הצבאי הוא כביכול חזר לישיבה אבל אז התחילה הקורונה, והוא הבין שאין שום טעם להמשיך אז הוא חזר לצבא". 

על שירותו הסדיר אמר: "בגבעתי. היה לוחם, היה קשר מ"פ, אמר לי שבחלק מהנושאים הוא דיבר ישירות עם נגד הקשר של האוגדה. שאל אותי לפעמים שאלות בעניין הקשר, פעם אחת אפילו הצלחתי לעזור לו. היה מאוד אחראי, מאוד מאוד אחראי. אחרי שהוא השתחרר הוא התחיל ללמוד פיזיקה באוניברסיטה העברית, הייתה לו חצי שנה לפני תחילת הלימודים אז הוא הלך לעבוד בתור פועל בניין בשומרון, מאוד נהנה מזה. אחר כך גם מאוד נהנה מהלימודים. הוא נסע בלי שהוא קיבל צו גיוס, נסע, מצא לעצמו חיל, הצטרף, ומאז הוא שם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm