הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושוע, התראיין הבוקר (שלישי) ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לאסון הקשה שאירע אמש ברצועה והוביל לנפילתם של 21 חיילים. "הפרשן הצבאי יוסי יהושוע על האירוע שהוביל לנפילת 21 חיילי צה"ל בעזה: "הזירה הזו היא זירה מאוד קשה, היא נראית כמו אחרי רעידת אדמה, ולקח זמן עד שהגיעו לכל החללים והפצועים", סיפר על זירת האירוע הקשה. 

אביו של הנופל: "אמר שהחיילים הדתיים צריכים לפשוט את המדים לאחר כניסת גנץ ואיזנקוט לקבינט"
"האדמה רועדת בבית החולים בחאן יונס": צה"ל ממשיך לכתוש בדרום הרצועה

כמו כן, סיפר על מטרת הפעילות בשטח: "המשימה של כוח המילואים הזה היא לפוצץ את הבתים בקו ראשון. הפעולה הזו מתבצעת באמצעות חיל ההנדסה עם המון מוקשים וחומר נפץ".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יהושוע השיב לביקורת שנשמעת מפי גורמים רבים, בנוגע לכך שחיל האוויר לא הפציץ את הבתים האלו: "אם אנחנו נהרוס את כל הבתים שאנחנו רוצים בעזה לא יישארו לנו פצצות. זו כלכלת חימושים. לאיזו מדינה יש כמות כזו של פצצות בשביל להוריד את כל הבתים בעזה באוויר? זו משימה של חיל ההנדסה".

האסון ברצועת עזה - מאמצי החילוץ (צילום :דובר צה"ל)

עוד הוסיף כי "האירוע הזה מאוד מורכב, ואני לא חושב שכולם יודעים את התמונה המלאה. אנחנו לא יודעים בוודאות מה קרה. בתקרית הקודמת אנחנו גילינו בהמשך שטנק פגע באזור סמוך, ויזם הפעלה של חומר נפץ במקרה. אנחנו צריכים לשאול למה היו כל כך הרבה לוחמים באותו הבית. "עד שהגיעו לחללים לקח הרבה זמן, זאת שאלה האם זאת הייתה מלכודת או לא. הייתה שם כמות חומר נפץ והרוגים, כשבשעות הראשונות יודעים דבר אחד, ואז מגלים דבר אחר".