במאמר שפורסם הבוקר (שלישי) במעריב הסביר ד"ר עידו זלקוביץ' מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל כי פרסום המסמך הרשמי שפרסם אתמול חמאס, המסכם את הסיבות לטבח ה-7 באוקטובר, הוא דרך נוספת לפעול לסיום המלחמה. בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM הסביר כי "הניצחון של חמאס יהיה היכולת לסיים את המלחמה על רגליה האחוריות". 

לדברי ד"ר זלקוביץ', "חמאס מעוניינת שהמלחמה תהפוך למלחמת העצמאות הפלסטינית. אם אנחנו נאפשר למדינה פלסטינית נקום אנחנו נזמין לעצמנו עוד שבעה באוקטובר, ואת זה צריך לעצור. אנחנו נמצאים במבוך מאוד לא פשוט, אם זה יחזיר הביתה בשלום את החטופים והחטופות שלנו אסור לשכוח אותם. זה פצע מדמם ואני לא מקנא במקבלי ההחלטות. חמאס יודע שאם המלחמה תיעצר כרגע ונלך להפסקת אש ארוכה, יופעלו לחצים כבדים על ישראל להפסיק את הלחימה. אנחנו נמצאים במצב לא פשוט". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אתמול ללא קשר לאירוע הקשה מאוד שחווינו, חאן יונס ופרבריה ספגו מכת אש משמעותית, ובעיקר סביב זה התמקדו הפלסטינים שהיו המומים ממכת האש. כולל תמונות של בריחה של אלפי פליטים מחאן יונס לרפיח. אני מניח שבימים הקרובים חמאס ינסה להשתמש בתמונה הזו בכדי להפעיל לחץ נוסף בכדי לגרום להפסקת אש בתנאים שלהם", הסביר בהתייחס להתפתחויות האחרונות ברצועת עזה. 

על הידיעה אודות הפוגה של חודשיים בלחימה אמר: "כמו שהם מתחמשים ומתארגנים ונותנים לכוחות שלהם מנוחה, גם צה"ל עושה את זה, מתחמש, מתארגן, וצובר ואוסף מודיעין. לכן, זו לא אמורה להיות בעיה שתהיה הפסקת אש לפרק זמן או אחר".

לתפיסתו, יוזמה זו של הפסקת אש גם ככה לא תהיה מקובלת על ידי החמאס. שכן, אחת הבעיה שלנו היא שאנחנו לא מגיעים עם יוזמות ודברים נכפים עלינו. "אחת הבעיות שלנו היא שאנחנו לא מגיעים עם יוזמה. כשאתה בא עם יוזמה והצד השני דוחה אותה זה מאפשר לך עוד זמן לחימה נוסף, ומוציא את הצד השני סרבן. אנחנו נמצאים בעוד זירת לחימה נוספת היום שאסור להקל בה ראש, וזו הזירה הדיפלומטית והבינלאומית".