על רקע המחלוקת בין המדינות באשר לציר פילדלפי, היום (רביעי) התייחס לנושא נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ואמר כי מעבר רפיח בין מצרים לרצועת עזה פתוח 24/7, אבל "הנהלים של ישראל לאפשר כניסת סיוע חוסמים את התהליך". עוד הוסיף, כי "זה חלק מהאופן שבו 'הם' מפעילים לחץ על נושא שחרור החטופים", כך דווח ברויטרס.

שוחד במעבר רפיח: הדרך היצירתית של העזתים לעבור למצרים | דיווח
בדרך למצור על עזה? "סעודיה, קטאר ומצרים צריכות להיות לחוצות, לא אנחנו"

את הדברים אמר לאחר שנבחר לנשיאות במצרים בחודש שעבר בכ-90% מהקולות, ובנאום הניצחון התייחס גם למלחמה בעזה, ואמר: "המשך הלחימה מהווה איום על הביטחון הלאומי המצרי". בהמשך לכך שיחסי ישראל-מצרים עלו על שרטון, נזכיר כי גם דיאא' רשוואן, מנהל לשכת ההסברה הממשלתית במצרים, אמר לפני כיומיים כי "כל מהלך ישראלי לכיבוש ציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה יוביל לאיום חמור ורציני על היחסים בין ישראל למצרים".

תושבים עזתים בציר פילדלפי (צילום :רשתות ערביות)

אלו לאחר שישראל הודיעה למצרים כי היא הולכת להיכנס לרפיח ולטפל בציר פילדלפי, וזאת כדי לחסום את חמאס מהברחת נשק לרצועה.

הסיבה שמצרים חוששת, היא כיוון שמבצע ישראלי עלול לפגוע בתנאי הסכם השלום מ-1979 בין שתי המדינות, המציב מגבלות על מספר החיילים ששתי המדינות יכולות להציב ליד הגבולות באזור. מבצע צבאי ישראלי גם מסתכן בגרימת נזק בטעות בתוך שטח מצרים. גורמים ישראלים אמרו לפני כשבועיים, שהם פועלים להתמודד עם החששות הללו על ידי תיאום תכניותיהם לפלישה בצד העזתי עם מצרים.

על רקע הדברים ומוקדם יותר היום, חסמו משפחות החטופים ומשפחות הלוחמים את מעבר כרם שלום כנגד הכנסת משאיות הסיוע לדרום רצועת עזה. המשפחות אף חסמו לזמן קצר בגופן את מעבר המשאיות.

משפחות החטופים והחיילים מגיעות למעבר כרם שלום בכדי לחסום את המשאיות (צילום: בשי דרשן/TPS)
משפחות החטופים והחיילים מגיעות למעבר כרם שלום בכדי לחסום את המשאיות (צילום: בשי דרשן/TPS)