פיגוע בחיפה: בחיפה נוטרל הבוקר (שני) מחבל חמוש בגרזן שהסתובב בסמוך לבסיס חיל הים, דרס צעיר ולאחר מכן תקף אותו עם הגרזן, ופצע אותו קשה. כוחות משטרה הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הצעיר פונה לבית החולים רמב"ם. המחבל, הוא וסים אל היג׳א, תושב טמרה יליד שנת 1996, אשר עסק בהסעות שב"חים. הוא השתמש ברכב עם לוחית רישוי ישראלית

עינת קליש-רותם, ראשת העיר חיפה שנמצאת בזירת הפיגוע אומרת ל״מעריב״: ״אלו ימים לא פשוטים, אנחנו נמצאים כרגע בזירת הפיגוע עם כל כוחות הביטחון. לשמוע על הפיגוע היה קשה מאוד - אך עם זאת היינו דרוכים ומוכנים לכל תרחיש, אנו מקיימים ישיבות והערכות מצב עם המשטרה מדי יום, רואים מה קורה ברחבי הארץ ולכן נערכים להגיע לשטח במיידי - לכל קריאה. כרגע סגרנו בצורה הרמטית את כל האזור של שכונת בת גלים, תגברנו את האבטחה בכל בתי הספר, היה חשד לעוד מחבל שמסתובב אך הייתה לנו צפירת הרגעה מהמשטרה כאשר נאמר לנו שאין חשש כזה. בכל אופן, כרגע כל האזור מתוגבר עם כוחות ביטחון רבים. אני רוצה לאחל החלמה מהירה לפצוע, הפיגוע היה יכול להסתיים בתוצאה הרבה יותר קשה. למזלנו הגיעו מתוך הבסיס קצינים ואנשי אבטחה במהירות ונטרלו את המחבל. אנו מבקשים מהציבור בעיר שיהיה עירני, דרוך וידווח על כל אירוע שנראה בעיניו חשוד״.

זירת הפיגוע בחיפה (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בחיפה (צילום: דוברות מד''א)

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר בזירת הפיגוע: "משבח את פעילות חיילי צה"ל. אזרח שראה את הפיגוע והתריע, תגובה מהירה ונטרול. נמשיך להיות פרוסים ברחבי הארץ על מנת לספק תחושת ביטחון ותגובה מהירה זאת במקביל להגברת הביטחון. נאחל החלה מהירה לפצוע".

מצה"ל נמסר: "לפני זמן קצר, מחבל ביצע פיגוע דריסה סמוך לבסיס צה"ל בצפון הארץ. לאחר מכן, המחבל יצא מהרכב וניסה לפגוע בלוחמי צה"ל באמצעות גרזן. הלוחמים הגיבו בירי וקצין צה"ל ניטרל את המחבל".

זירת הפיגוע בחיפה (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בחיפה (צילום: דוברות מד''א)

מנהל בית החולים רמב"ם ד"ר אבי ויסמן סיפר: ״לפני זמן קצר, אירוע של פיגוע בחיפה, בהחלט חריג. תוך דקות ספורות, הגיע אלינו בחור צעיר פצוע קשה, כרגע עדיין מטופל בחדר המיון בחדר הלם, נראה כמו פציעות בכל הגפיים. כרגע מורדם ומונשם, יעבור בהמשך סדרת ניתוחים. הכניסה לבית החולים נחסמה לרכבים בשלב הזה ורק רכבי הצלה נכנסים. בית החולים יחזור במהרה לפעילותו הרגילה״.

בהמשך לפיגוע בחיפה הודעה שנשלחה לתושבים: "הורים יקרים, בהתאם להנחיית מינהל החינוך בחיפה, בשל הפיגוע, ניתנה הנחייה, שלבתי הספר אין נכנס ואין יוצא בשעה זאת. יום הלימודים ממשיך כרגיל. תוגברה האבטחה בקרבת מוסדות החינוך. הסעות למלונות יתקיימו כרגיל".

במקביל, פלסטיני בן 16 ניסה היום לבצע פיגוע דקירה בתקוע, כאשר הגיע לעבר חיילי צה"ל וניסה לדקור אותם. החיילים הגיבו והוא נוטרל במקום. אין נפגעים לכוחותינו.