תיעוד יוצא דופן הופץ לאחרונה מהרצועה, בו נראים עזתים מבקרים בחריפות את מנהיגי החמאס. את הדברים אמרו התושבים במהלך מפגש עם לוחמי גבעתי, בדרך שבין ח'אן יונס לרפיח. 

"איפה שצריך, נהיה": הרמטכ"ל בהתייחסות ראשונה לחיסול בבית החולים בג'נין
"הומניטרי רק תמורת הומניטרי": את העימות הזה בין בן גביר לנתניהו לא צפינו

״הנייה אוכל במסעדה בטורקיה, סינוואר אוכל בשר מתחת לאדמה, ואנחנו אוכלים כדורים בראש", אמרו. כמו כן, הם אף פנו לחיילים וביקשו "אל תצאו מכאן, אנחנו לא קשורים לכל זה". 

בתוך כך, ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פעלו במרחב צפון הרצועה וכחלק ממספר קרבות שניהלו עם חמושים, חיסלו מעל 15 מחבלים מארגון הטרור חמאס. בפשיטה מרכזית שביצעו הלוחמים על אחד מתשתיות הטרור אשר מוקמו בתוך בית ספר במרחב, נעצרו כעשרה פעילים של הג׳יהאד האסלאמי שהשתמשו בבית הספר כמקום מסתור. בנוסף, הלוחמים איתרו במרחב חמש רקטות מוכנות לשיגור והשמידו אותן.

כמו כן, כוחות צוות הקרב של חטיבת נח"ל תקפו וחיסלו במרחב מרכז הרצועה, תוך פחות משעה מעל עשרה מחבלים חמושים. בהמשך, חיסלו הלוחמים חמושים נוספים שפעלו במרחב. במרחב פאתי שאטי שבצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו יחד עם כוחות חיל האוויר מחבלים חמושים שפעלו בצמוד לכוחותינו במרחב והיוו עליהם איום. בנוסף, הלוחמים סרקו מבנים צבאיים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה רבים, לצד מסמכים וציוד צבאי של ארגון הטרור חמאס.