שר הביטחון יואב גלנט הודיע היום (רביעי) כי בחר בעיתונאי טל לב רם למפקד הקבוע של תחנת הרדיו הצבאית. בנימוקיו כתב גלנט כי "עברו המקצועי והיכרותו העמוקה עם המערכת הביטחונית והצבאית הן ככתב ופרשן והן כמפקד ולוחם, יהוו בסיס לחיבור בין תחנת גלי צה"ל לקהל החיילים, ויתרמו לאופייה הייחודי של התחנה כגוף תקשורת מוביל וכיחידה צבאית".

רפורמה על גלי האתר: תהליכי המיון והקבלה לגלי צה"ל משתנים
גלנט החליט: השינוי המשמעותי שצפויה לעבור גלי צה"ל

טל לב רם בביתו לשעבר של סינוואר שהפך למכתש  (צילום: ללא קרדיט)
טל לב רם בביתו לשעבר של סינוואר שהפך למכתש (צילום: ללא קרדיט)

ועדת האיתור בראשות אלוף במיל' אמיר אבולעפיה, המליצה לשר הביטחון גלנט על שלושה מועמדים לתפקיד לאחר שבחנה כ-20 אנשי תקשורת שהגישו את מועמדותם. לאחר שנפגש גלנט עם המועמדים החליט על בחירתו למועמד הקבוע - לאחר למעלה משנתיים שבהן לא היה לתחנה מפקד קבוע. 

שר הביטחון נימק כי "עברו המקצועי והיכרותו העמוקה עם המערכת הביטחונית והצבאית הן ככתב ופרשן והן כמפקד ולוחם, יהוו בסיס לחיבור בין תחנת גלי צה"ל לקהל החיילים, ויתרמו לאופייה הייחודי של התחנה כגוף תקשורת מוביל וכיחידה צבאית".

לב רם מסר: "תודה לכל המברכים, ‏אני נרגש ושמח על שניתנה לי הזכות. תודה לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ״ל וועדת האיתור על האמון. ‏תודה לחברותיי ועמיתותיי אילאיל ונורית על תהליך ישר והוגן. ‏תודה לדני זקן על הובלת גל״צ לרבות בימי המלחמה. ‏מבטיח לפעול למען שידור ציבורי-צבאי איכותי, אמין והוגן לכלל אזרחי ישראל. אתגר גדול לפני".

לב רם משמש החל משנת 2008 ככתב ופרשן צבאי לענייני צבא וביטחון, תחילה בגלי צה"ל ובהמשך במעריב ובתחנת הרדיו 103FM. כמו כן, הוא מכהן כראש תא הכתבים הצבאיים. בשירותו הצבאי מילא שורת תפקידים כקצין קרבי בחטיבת הנח"ל, בבה"ד 1 וכן שירת בדובר צה"ל כדובר פיקוד הדרום.

תיעוד מלב עזה, צילום: טל לב רם

העורך הראשי גולן בר יוסף מסר: "אני מברך את טל על המינוי המרשים, הוא האדם הנכון במקום הנכון. בשנים האחרונות, מאז מונה לכתב ולפרשן הצבאי של מעריב, טל הוכיח יכולות הבנה מבריקות ויכולות ניתוח שמיצבו אותו בצמרת העיתונאים בישראל. עיתון מעריב גאה מאוד בטל ומאחל לו הצלחה רבה".

ראש מערכת החדשות רם לירן מסר: "אנחנו שמחים ונרגשים מהמינוי של טל לתפקיד החשוב של מפקד גלי צה"ל. דרכו של טל אופיינה תמיד במקצועיות, במסירות ובחריצות, ובפרסומיו הרבים במעריב הגיש תמיד לקוראים ניתוח מפוכח, מאוזן ומרתק ושל ההתרחשויות בחזית ובעורף. אנחנו גאים בו ויודעים שגלי צה"ל - והציבור הישראלי כולו - זכו במקצוען מהמעלה הראשונה".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בירך על בחירתו של לב רם ומסר: "טל הוא עיתונאי ותיק ומוערך ואנו מאמינים שהמינוי שלו יביא לחיזוק השדרה העיתונאית של התחנה".