לאחר החשיפה הבוקר (רביעי) של "מעריב" בנוגע ל"יום שאחרי המלחמה", ד"ר משה אלעד שוחח עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, והביע את דעתו בנושא. לתפיסתו, מהלך שבו יתקיים ממשל צבאי-ישראלי באזור, יוביל לתוצאות לא רצויות. 

"הומניטרי רק תמורת הומניטרי": את העימות הזה בין בן גביר לנתניהו לא צפינו
"היה מלאך עלי אדמות": רב סמל בכיר (מיל') יובל ניר נפל בקרב בעזה

"ההיסטוריה מראה שבכל מקום שבו הוקם ממשל לאחר תקופת מלחמה או טרור, השטח בער", טען. הוא ניסה להסביר את דבריו: "בכל מקום נותרות יתרות שלמות של טרור, ולכן בכל מקום שנוסד ממשל צבאי לאחר מלחמה הוא היה פשוט אומלל עד שהיה צריך לעזוב. הממשל שיהיה אם יהיה עכשיו יהיה הרסני מכל הבחינות, לכן אין מה להשוות".

כמו כן, התייחס לגזרת הצפון: "נעלמה מעינינו פינה אחת, והיא הלחצים שמשפיעים על נסראללה מכיוון תושבי הדרום. אנשי צור ואנשי הדרום בכלל, הם אומרים לו 'אדוני, אם אנחנו פה במלחמה זה לא הנוצרים ולא הסונים, זה אנחנו, בשר מבשרך'. לדעתי זה מלחיץ אותו, שלא נחשוב שהוא אדיש אליהם. הוא לא הולך למלחמה. אחת הסיבות שהוא לא רוצה לסבך את הדרום עוד הפעם, הוא בא משם".

אוגדה 98 ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

עוד טען כי במקרה של התרחבות משמעותית של הלחימה מול חיזבאללה, "ישראל תיפגע, אבל לבנון תחזור לתקופת האבן, הוא יודע את זה, זו המשוואה. הוא יפגע בנו, הוא יעשה לנו נזקים, אבל מה שיקרה בלבנון הוא יודע וגם אחרים יודעים".