לקראת מלחמה בצפון? עיתון אל-אח'באר, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווח הבוקר (שבת) כי הארגון אינו מוריד את האפשרות כי פניה של ישראל למלחמה, ולכן הוחלט בארגון הטרור להעמיד את כל היחידות שלו בכוננות גבוהה לקראת אפשרות שכזו. לטענת העיתון, כלי הנשק החדשים שהארגון עשה בהם שימוש, אשר "הפתיעו" את ישראל, נותנים אינדיקציה על כך שהיא תעמוד בפני מלחמה קשה אם תתקוף את לבנון.

במקביל, בלבנון דווח כי שר החוץ של בריטניה הציג בביקורו בביירות הצעה להפסקת אש בין חיזבאללה לישראל, כשההצעה כוללת יצירת מנגנון חדש לפעילות של יוניפי"ל בדרום לבנון ביחד עם צבא לבנון. עם זאת, בחיזבאללה הבהירו כי הם מתנגדים לכך.

סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, התראיין אמש לעיתון הלבנוני אל-אחב'אר ואישר כי חיזבאללה אינה מעוניינת בשום דיון כרגע בנוגע לדרישות הישראליות בנוגע למלחמה בעזה. כשנשאל כיצד מתכוננים בארגון ל"יום שאחרי" בלבנון במידה ותיפסק המלחמה בעזה, השיב: "נציגים רבים ביקרו אותנו והזהירו, במישרין ובעקיפין, שישראל עלולה להרחיב את התקפותיה על לבנון אם סוגיית החזרת תושבי ישראל לצפון לא תיפתר לאור המשך המלחמה נגד עזה. התשובה שלנו, בחשאי ובפומבי, הייתה ברורה: עצרו את המלחמה בעזה, היא תיפסק כאן אוטומטית, כי החזית עם לבנון נפתחה כדי לתמוך בעזה כמטרה מרכזית. עם הפסקת המלחמה, אין עוד צורך בצורת תמיכה צבאית זו".

חיילי צה''ל בגבול עם לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
חיילי צה''ל בגבול עם לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

"לכן, אנחנו לא דנים עם אף אחד בצעדים להגיע להפסקת אש בעזה כי זה עניין פלסטיני גרידא, שאנחנו לא חלק ממנו. באשר לכאן, אין דבר שמחייב אותנו לדון עם איש על המצב בדרום לבנון לאחר הפסקת המלחמה. לנושא הדרום יש מנגנונים משלו ואת העמדות והצעדים שעלולים לנבוע ממנו, שלא נצפה ולא נצפה".

עוד התייחס לדרישות ישראל לגבי הסדרים מסוימים בחזית דרום לבנון: "ישראל יכולה להגיד מה שהיא רוצה, ואנחנו יכולים גם להגיד מה שאנחנו רוצים. לא נדון בשום עניין הקשור לחזית הדרום לפני הפסקת המלחמה המוחלטת. אנחנו לא במשבר, ולא מרגישים שצריך להכין תשובות למה שעלול לעלות בהמשך, וגם לא ממהרים להרגיע מישהו או להפחיד אף אחד. אנחנו עושים את מה שאנחנו רואים כטובת המדינה שלנו. לאחר הפסקת המלחמה, כאשר יעלו שאלות ונתונים, נקבל את התשובות שלנו".