במהלך הלילה בין שישי לשבת, זוהו שלוש דמויות חשודות שחדרו לכפר רתמים שבנגב. כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה ועצרה את החשודים. במהלך המעצר, אחד מהחשודים ניסה לברוח ולתקוף את חברי כיתת הכוננות שנטרלו אותו. 

סקר: ל־67.6% מהחברה הבדואית אין נגישות למרחב מוגן
פרסום ראשון: מנכ"ל משרד נגב גליל יפרוש אחרי העברת התקציב בכנסת

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה מיד עם קבלת דיווח אודות האירוע תוך הגעה מהירה לזירה, איסוף ממצאים במקום וגביית עדויות. במסגרת החקירה, המשטרה תבקש כי גופתו של החשוד תשלח לנתיחה ובדיקה במכון לרפואה משפטית. במקביל, שני נערים בני 17 נעצרו בחשד שחדרו יחד איתו ליישוב. החשודים נעצרו לחקירה בתחנת שגב שלום ועל בסיס חומר הראיות שייאסף נגדם הם יובאו היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע בבקשה להאריך את מעצרם.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, הגיב לאירועים והביע את החשש מטבח נוסף לאחר אירועי השבת השחורה: "כיתת הכוננות של כפר רתמים פעלה ללא דופי והגנה על בני היישוב ומשפחותיהם. צריך לומר גם מילה טובה למשטרה שהייתה באזור והגיעה למקום תוך דקות ספורות. אחרי 7.10 כל גנב ופושע שבא לגנוב שיידע שדמו בראשו. למי ששכח, המציאות של חוסר המשילות עם כמויות גדולות של אמל"ח לא השתנתה כאן מאז תחילת המלחמה ואין לדעת לאיזו מטרה יעשה בו השימוש".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״מגבה באופן מלא את חבר כיתת הכוננות של היישוב רתמים אשר פעל בנחישות, חתר למגע וחיסל אדם שניסה לרצוח את אנשי כיתת הכוננות. עודכנתי על האירוע בשבת עצמה ואני נותן גב לכוחות שלנו. מי שחודר לישוב עם סכין ומבקש לרצוח את כוחות הכוננות דמו בראשו. גם כאן הוכח כי נשק מציל חיים. בשביל המקרים הללו הקמנו בכל רחבי הארץ מאות כיתות כוננות חדשות - על מנת להגן על היישובים״.

עו"ד אניל אבו גררה שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד: "מדובר באירוע חריג בו נהרג צעיר. הקטין שנעצר הוא תלמיד בית ספר ללא עבר פלילי. לטענתו נעצר בשדות של הישוב נאזק ביחד עם שני חבריו ועיניו כוסו. הוא מכחיש שהיה ברשותו סכין והשתנגדו למעצר. אנו מצפים מהמשטרה לחקור את המקרה, ומקווים שהקטין שנמצא במצב נפשי קשה לאור האירוע ישוחרר בהקדם". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-10 ימים ובית המשפט האריך את מעצרו בשלושה מים.