הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, הזהיר כי הצהרותיה של ישראל בנוגע לפעולה צבאית כלפי העיר רפיח - "מטרידות ומהוות סכנה ליותר ממיליון וחצי פלסטינים שהורו להתפנות מבתיהם לשם".

ברקע המחלוקת בצמרת הארגון: חמאס דוחה את ביקורו בקהיר - וזו הסיבה
תקרת הזכוכית האיראנית: האם בטהרן החלו סוף סוף לחשוש מישראל?

בפוסט ברשת החברתית X, כתב טורק כי הארגון הבינלאומי מודאג מהצהרותיו של שר הביטחון הישראלי יואב גלנט בנוגע למעבר הצבאי לרפיח. כזכור, גלנט אמר בהצהרה כי הצבא הישראלי משיג את משימתו בח'אן יונס, דרומית לעזה, וכי הוא יגיע בקרוב לרפיח. טורק הוסיף כי הצהרות אלו מעוררות קריאה נוספת לקראת מספר רב של נפגעים ו"עקירה נוספת של אזרחים ממקומם למקום, מדובר ביותר מ-1.5 מיליון פלסטינים שקיבלו הוראה על ידי הצבא הישראלי לנסוע לרפיח כשפונו מבתיהם".

תושבי חאן יונס בורחים לרפיח (צילום :רשתות ערביות)

דבריו דומים נשמעו גם מכיוונה של שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק, שזהירה את ישראל מפני פתיחת מתקפה צבאית, כך לפי סוכנות הידיעות הגרמנית. "מעבר עכשיו לרפיח, המקום האחרון והצפוף ביותר כפי שהודיע ​​שר הביטחון הישראלי, פשוט לא יהיה מוצדק. הבהרתי לממשלת ישראל לפני זמן מה שתושבי עזה לא יכולים להיעלם באוויר", מסרה. ברבוק טענה כי "רוב הקורבנות הם נשים וילדים". 

כזכור, בהערכת מצב שקיים בח'אן יונס אמר שר הביטחון גלנט כי "הפעולה במרחב ח׳אן יונס מתקדמת עם תוצאות מרשימות, חטיבת ח׳אן יונס של החמאס התפארה בזה שהיא תעמוד נגד צה"ל, היא מפורקת ואני אומר לכם כאן – אנחנו משלימים את המשימה בח׳אן יונס ואנחנו נגיע גם לרפיח ונחסל את כל מי שיש שם שהוא מחבל שמנסה לפגוע בנו״.

עוד הוסיף כי "אנחנו נמשיך את הפעולה הזאת ובהיבט הזה, המעשים שלכם, הפעולות שלכם והלחימה שלכם חשובים פי מאה מאשר כל הדיבורים שמסתובבים סביב. הפעולה שלכם מביאה את התוצאות, זה הדבר המרכזי, גם משיג את חיסול האויב, וזה גם מביא לזה שבכל רגע נתון הוא שואל את עצמו - מתי אני מפסיק. והוא עוצר כשקשה לו".